Infraestructures i serveis

Permanències policials als centres cívics de Girona

D’ençà d’aquest estiu, un dia a la setmana i en dues franges horàries, la Policia Municipal atén els veïns als seus barris

La iniciativa s’inicia en tres centres cívics i es pretén estendre a tota la ciutat

Majoritàriament, recullen queixes: per la velocitat de circulació dels cotxes en un carrer concret, per la problemàtica de les botellades a places i parcs –una temàtica molt d’actualitat a l’estiu–, per uns veïns que fan soroll, per uns altres que no recullen els excrements dels gossos, per molèsties per uns joves que juguen en un banc... Aquestes són bàsicament les inquietuds que recullen els agents de barri de la Policia Municipal de Girona.

Carrer i despatx

D’ençà d’aquest estiu, als centres cívics del Barri Vell, Sant Narcís i Can Ninetes, a més de les patrulles al carrer, cada dijous en dues franges horàries –de les onze a les dotze del matí i de les sis a les set de la tarda–, dos agents de barri atenen els veïns d’aquestes àrees que els vulguin fer arribar queixes o suggeriments. Aquestes permanències, que puntualment ja s’havien experimentat en algunes àrees de la ciutat de Girona, ara es formalitzen en aquests tres barris, i la voluntat de l’Ajuntament és anar-ho estenent a tots els centres cívics de la ciutat.

Compromís de resposta

“Assessorem i atenem els veïns per a qualsevol dubte”, expliquen els dos agents de servei aquesta setmana a Can Ninetes. La permanència no recull denúncies penals –s’han de seguir fent a la comissaria–, però els agents que atenen peticions veïnals sí que es comprometen a donar una resposta a cada sol·licitud.

“No tenim vareta màgica. Segons el cas, potser ho solucionarem amb una mediació. Si cal una investigació, pot tardar més o l’agent de barri pot derivar-ho a altres unitats del cos. En el cas del trànsit, proposarem que es desplaci la unitat motoritzada a un punt concret o que s’enviïn agents de paisà a una àrea on hi hagi actuacions incíviques reincidents. Sempre, però, informarem personalment dels resultats la persona que ha vingut a trobar-nos”, insisteixen els agents.

Tots dos coincideixen a valorar positivament les primeres setmanes d’aquesta iniciativa, i en concret el contacte i l’intercanvi que s’estableix amb els presidents d’associacions veïnals que fan de filtre d’aquestes inquietuds.

Proximitat

“Cal que corri la veu, que la gent sàpiga que som aquí, que perdi la por i les reticències per contactar-nos. Veiem que els veïns ho agraeixen, i fins i tot n’hi ha que repeteixen”, expliquen.

“Amb aquesta iniciativa, seguim desplegant els objectius que tenim marcats en el pla d’actuació de la Policia Municipal a la ciutat. Es tracta de la policia de proximitat i, en aquest cas, volem que, a més de la presència al carrer dels agents responsables de cada zona, també hi hagi un punt de permanència als centres cívics on aquests agents puguin recollir les inquietuds i preocupacions de cada ciutadà”, resumeix Eduard Berloso, regidor de seguretat a Girona.

LES FRASES

A més de la presència al carrer, aquí volem recollir les inquietuds veïnals fent aquesta atenció
Eduard Berloso
regidor de seguretat
Cal que corri la veu i que la gent perdi les reticències per venir. Veiem que els veïns ho agraeixen
Agent de Policia Municipal en servei al centre cívic de Can Ninetes


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.