serveis
Reclamen de nou millores als trens a Portbou
Els usuaris del ferrocarril dels dos vessants dels Pirineus demanen coordinació
Els usuaris del ferrocarril dels dos vessants dels Pirineus continuen demanant un servei millor i coordinació als operadors Renfe i SNCF en els trens entre Portbou i Cervera de la Marenda. Els Amics de la Promoció del Transport Públic i l'Association d'Usagers de la Ligne Ferroviaire Perpignan-Cerbère-Portbou celebren l'entrada en servei de la nova línia d'alta velocitat entre Vilafant i el Soler per reduir els temps de viatge entre Perpinyà i Barcelona, però critiquen que aquest avenç no es traslladi també a la línia de tren convencional.
En concret, els viatgers associats destaquen que és “en aquestes línies on viatgen la majoria de ciutadans de l'eurodistricte, on tenim les estacions més properes als nuclis urbans i on es poden aconseguir la major part dels trànsits, que són regionals i no de llarg recorregut”. Per això, els usuaris reclamen “més coordinació, informació i serveis” per competir amb el vehicle privat per carretera.
Les associacions posen d'exemple que “dels 28 i 29 trens de Renfe i SNCF que arriben a les estacions de Cervera i Portbou en dies feiners, només un fa el recorregut sencer sense transbordaments (Talgo Marenostrum) i només 12 tenen algun tipus de correspondència, incloent esperes que oscil·len dels 3 minuts, amb risc de perdre el tren, a 1 hora, un temps dissuasiu”.
També en mercaderies
Les dues associacions d'usuaris, en un comunicat conjunt, també destaquen “l'important paper d'aquestes línies [les convencionals] per al transport de mercaderies, ateses les limitacions de capacitat i càrrega de la línia nova entre el Soler i Vilafant”, units per l'alta velocitat.