El govern deixa el tren de la Pobla sota mínims
Sis anys després de rebre el traspàs de la línia, la Generalitat torna enrere i només farà circular 4 trens al dia
La restricció pressupostària ha arribat a la línia ferroviària de Lleida a la Pobla de Segur. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) va anunciar ahir que el servei entre Lleida i Balaguer passarà de 8 a 4 serveis diaris d'anada i tornada, i el de Balaguer a Tremp passarà de 3 a 1 trajectes al dia. Amb aquest canvi, que entrarà en vigor les pròximes setmanes, Ferrocarrils redueix el cost anual del servei de 2,7 a 1,5 milions d'euros.
La Generalitat va negociar amb l'Estat i va aconseguir el traspàs de la línia el 2006, després que Renfe la tingués gairebé en desús i amb només un trajecte d'anada i tornada fent tot el recorregut fins a la Pobla de Segur.
Aquest 2012 es tornarà a aquesta situació. FGC diu que la mesura és “provisional” fins a convocar en el futur un nou concurs d'adjudicació del servei, que ara fa Renfe. La setmana vinent es presentaran noves línies d'autobusos que compensaran la retirada de trens.
La notícia ha caigut com una galleda d'aigua freda a la Noguera i al Pallars Jussà. El president comarcal del Jussà, Joan Ubach (CiU), confia que el govern canviï d'opinió i defensa que es mantinguin almenys dos trajectes fins a la Pobla i que s'aprofiti per coordinar bé els horaris amb el del transport públic per carretera i els Avant a Barcelona. L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit (PSC), troba que el govern s'atreveix a fer “aquesta i altres retallades aquí perquè a muntanya som pocs i poc combatius”. Orrit demana “que ens diguin a quin barri de Barcelona hem d'anar a viure la gent del Pallars, perquè al final no ens deixen cap altra alternativa.” La Plataforma Ciutadana pel Transport Públic (PTP) també ha lamentat la decisió de Ferrocarrils de la Generalitat.