mobilitat
Demanen que el tren sigui gratis si fa deu minuts tard
La plataforma d'usuaris de la línia de Portbou denuncia retards continus
El govern té obert un expedient
La Plataforma d'Usuaris de Renfe de la línia de Barcelona a Portbou reclama que la companyia torni el preu del bitllet si el tren arriba amb més de deu minuts de retard. Han enviat una carta al director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en què denuncien els retards que es produeixen “de manera sistemàtica”. Segons recullen en la carta, el trajecte s'ha allargat de deu a quinze minuts, i recorden que els havia promès que la durada s'aniria reduint progressivament fins a arribar a la que tenien els trens abans de començar les obres del TAV.
Per la seva banda, Ricard Font va dir que comparteix “al 100% la reclamació dels usuaris” en els retards del servei. I pel que fa a la devolució exprés, aclareix que la Generalitat ja ha aprovat, i per tant està vigent, que Renfe ha de retornar els diners si els regionals arriben quinze minuts tard. Fins ara Renfe retorna l'import del bitllet si se superen demores de vint minuts, i els viatgers demanen que la companyia apliqui el pagament exprés a partir dels deu minuts. La plataforma recorda a Ricard Font que la seva reivindicació “continua sent poder arribar amb puntualitat i que es redueixi el temps del trajecte”.
Fonts de Renfe asseguren que les últimes setmanes s'estan tenint problemes per una vaga de maquinistes, però apunten que els trens estan arribant “amb relativa normalitat”. Hi afegeixen que, com que la carta va dirigida a la Generalitat, Renfe es pronunciarà sobre les demandes dels usuaris quan el govern ho demani.
Expedients a Renfe
Sobre la vaga que al·lega Renfe, la plataforma d'usuaris entén que “els motius dels retards no poden ser a hores d'ara la vaga de zel dels treballadors de Renfe i Adif”, i per això reclamen compensacions. I hi afegeixen: “En la hipòtesi que la major durada del trajecte sigui el conflicte laboral en ambdues companyies, demanem que s'apliquin de manera immediata les mesures oportunes i s'obrin els expedients que calgui als responsables d'aquesta situació, que continua aprofundint en la indefensió dels usuaris del transport públic ferroviari.”
Ricard Font va aclarir, en aquest sentit, que ja hi ha obert un expedient informatiu que es tancarà a final de mes i en funció del qual es decidirà si s'expedienta l'operadora. Aquest seria el primer expedient sancionador de la Generalitat a Renfe.