Serveis

MOBILITAT

Girona tindrà un carril bici al carrer Pont de la Barca

L'Ajuntament reduirà el trànsit de vehicles d'una de les vies d'entrada per facilitar la mobilitat dels ciclistes

Amb l'obertura del pont del Ter, l'avinguda de França recuperarà el doble sentit

L'àrea de mobilitat de l'Ajuntament de Girona reduirà l'any que ve de dos carrils a un la circulació de vehicles pel carrer Pont de la Barca, sobre el riu Ter, al barri de Fontajau. El govern de la ciutat vol disminuir el trànsit de vehicles d'una de les vies d'entrada amb una redistribució que afectarà també una via paral·lela, l'avinguda de França.

En plena elaboració del pla de mobilitat urbana (PMU), la voluntat de l'àrea de mobilitat del consistori gironí és que la reducció d'un carril d'aquesta via es vegi compensada amb el doble sentit de circulació de l'avinguda de França. “La intenció és fer un carril bici al carrer Pont de la Barca i desviar l'entrada de Girona venint del nord, que ara passa pel carrer de la Barca i el Font de l'Abat, i que llavors es desplaçarà a l'avinguda de França”, indica Alcalà.

Els responsables de mobilitat a Girona consideren que la futura obertura del pont sobre el riu Ter, que enllaçarà l'hospital Josep Trueta amb el barri de Pont Major, i el nou enllaç de l'AP-7 oest, a tocar de Sant Gregori, no provocaran col·lapses. “El volum de circulació serà el que serà, però, segons els estudis que tenim, no arribarà a provocar el col·lapse perquè estarà més repartit”, assegura Alcalà.

Alcalà, “en la línia correcta”

El pont sobre el riu Ter hauria d'estrenar-se l'últim semestre del 2013 i la sortida de l'AP-7 oest s'obrirà al març, segons ha confirmat Abertis. “Tot això ho estem treballant i no tenim pressa perquè volem fer les coses bé, però els estudis ens diuen que anem en la línia correcta”, explica Alcalà sobre l'inici de l'aplicació dels canvis. El doble sentit de l'avinguda de França “donarà més seguretat” als que surtin de la ciutat.

El responsable de mobilitat considera que donar facilitats als ciclistes al Pont de la Barca ajudarà a “pacificar moltíssim el trànsit”. “Hi ha molta gent que entra caminant. Hi ha una estació de Girocleta a prop i els ciclistes podran entrar amb més comoditat. Ara han de passar per la vorera i, amb el carril bici, això ho tindran solucionat”, destaca el regidor.

D'aquesta manera, Girona pretén que tant el vianant com el ciclista estiguin més “protegits”. És un dels objectius del pla de mobilitat urbana, que ha inclòs sessions de treball obertes a les entitats i a la ciutadania. Girona ha adjudicat el PMU a l'empresa Assessoria d'Infraestructures i Mobilitat (AIM).

Els veïns temen que la via sigui “un tap”

Els veïns del carrer Pont de la Barca saben de primera mà les intencions de l'Ajuntament de Girona sobre la reducció de trànsit motoritzat a la via. Han parlat amb el regidor de mobilitat, Joan Alcalà, i li han fet saber els dubtes sobre els plans municipals. Consideren que actualment, en determinades franges horàries del dia, com ara de les vuit a les nou del matí, ja hi ha “congestió de trànsit” al carrer, cosa que calculen que s'agreujarà quan hi hagi un sol carril de cotxes i un per a les bicicletes (tant d'entrada com de sortida). “La impressió que tenim és que, quan s'obrin la sortida de l'autopista i el pont nou de Pont Major, el carrer serà un tap si només hi ha un carril per a cotxes”, argumenta un dels veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.