mobilitat
Uns 5,2 milions de viatgers als busos de Girona el 2012
Les línies urbanes perden un lleuger 0,3% respecte al 2011, mentre que les rutes a Salt o Sarrià van transportar un 4,6% menys de viatgers
Les línies de TMG reben 12.800 viatgers al dia
Les línies de bus urbanes i interurbanes de Girona van transportar durant l'any passat prop de 5,2 milions de passatgers. Aquesta xifra representa un lleuger descens del nombre de passatgers respecte a l'any anterior, però tot i això es fa una valoració positiva de l'ús del transport públic a la capital. Així, les línies que gestiona directament TMG (L1, L2, L5, L7, L8, L10 i L11) van tenir gairebé 2,9 milions de passatgers, que suposa només un descens imperceptible del 0,3%. Amb aquestes dades, el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, considera que “cal estar satisfets perquè el transport urbà a Catalunya baixa de manera generalitzada i aquí pràcticament es manté el nombre d'usuaris”. En aquestes set línies amb recorreguts per l'interior de la ciutat de Girona es transporten uns 12.800 viatgers diaris durant els dies laborables. Aquesta xifra baixa ostensiblement els caps de setmana, en què només agafen el bus unes 3.200 persones els dissabtes i 680 els diumenges.
1,6 milions cap a Salt
Les línies que gestiona Teisa van transportar des de Girona cap a Salt o a la inversa 1,6 milions de passatgers (L3 i L4). L'L3 és la línia amb més viatgers i és l'única que supera el milió de passatgers. Per la seva banda, l'L6 va portar 680.361 viatgers cap a Sarrià i Sant Julià de Ramis. Aquestes tres línies van transportar l'any passat 2,3 milions de viatgers, segons dades de l'ATM. Aquesta xifra representa un descens del 4,6% respecte a l'any anterior i se situa per sota de les dades obtingudes el 2010.
LES XIFRES
Modificació del recorregut a l'L5
L'Ajuntament de Girona té previst canviar en les pròximes setmanes el recorregut de l'L5 que va d'Aiguaviva a Vilablareix, per dirigir-se cap al barri de Sant Narcís, des d'on va fins a Correus per llavors acabar el recorregut a Germans Sàbat. El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, avança la voluntat de modificar el recorregut i els combois d'aquesta línia no arribaran ben bé fins a l'hospital Josep Trueta, sinó que arribaran fins a Sant Ponç per dirigir-se cap a Germans Sàbat. Alcalà assenyala: “El canvi es fa perquè així consolidem el pas pel sector de Domeny que hem provat per guanyar passatgers i garantir més puntualitat en la ruta.” Això farà que els que es dirigeixin al Trueta hagin de baixar a Sant Ponç i arribar a peu fins a l'hospital, o bé fer transbord a Correus a l'L6, que va directament al centre hospitalari. El govern ja n'ha informat la resta de grups en la comissió informativa d'aquesta setmana i ho aplicarà d'aquí a poc temps.