Serveis

maresme

Benestar Social ha atès un de cada quatre pinedencs

El servei presenta el balanç del 2012 on, amb el mateix personal del 2009, ha multiplicat l'atenció en els diferents àmbits

Destaca el rebost solidari que en un any ja ajuda prop de 200 persones

Benestar Social de Pineda realitza una tasca titànica incrementada en els darrers anys com a conseqüència de la crisi econòmica. Els responsables han radiografiat aquest matí cadascuna de les àrees en què treballen amb l'objectiu de demostrar tant l'eficiència del servei com de trencar tabús sobre el funcionament d'un departament que ha estat qüestionat en alguna ocasió vinculant-lo únicament al repartiment d'ajudes econòmiques a determinats col·lectius. Però els números canten. Segons les dades facilitades, durant l'any passat un de cada quatre pinedencs ha estat atès per Benestar Social, sigui perquè ha necessitat fer una consulta o perquè se li ha obert un expedient per poder rebre una ajuda. La coordinadora de l'àrea, Mercè Ginesta, ha explicat que el nombre d'entrevistes, no de persones, s'ha disparat i l'any passat va superar les 15.000. Tot això amb un pressupost que ha anat creixent de forma considerable fins a situar-se el 2010 en més d'1,5 milions. L'any 2012 va baixar lleugerament però es va mantenir la tendència que mentre les aportacions municipals augmenten, les ajudes de les administracions superiors cada vegada són menors. “Amb el mateix equip que funcionava el 2009 estem atenent un volum molt més alt d'usuaris, amb una mitjana anual de 5.000 atencions per professional”, ha dit Ginesta que ha afegit que per optimitzar el servei s'ha hagut de canviar l'estructura de funcionament i intensificar el treball en xarxa i la transversalitat. Segons els responsables de Benestar Social de Pineda una bona acollida de l'usuari en la seva primera visita al servei és clau per obtenir els millors resultats. Es tracta, en resum, d'escoltar, acceptar i actuar.

Els problemes econòmics i d'habitatge són els autèntics pals de paller de la feina de Benestar Social. Amb més d'un 23% d'atur a Pineda de Mar, les actuacions en aquest àmbit no paren de créixer. Els 353 beneficiaris actuals de la renda mínima d'inserció (RMI) són un clar exemple davant els 154 que hi havia comptabilitzats en el 2008. “La necessitat va en augment, però els criteris són més restrictius i els diners destinats a aquest camp també han patit retallades”, es lamenta la coordinadora de l'àrea.

D'altra banda, pel què fa als beneficiaris de la llei de la dependència, actualment a Pineda hi ha 548 i les sol·licituds de reconeixement sense resoldre s'acumulen. El missatge final de la reunió, però, era de ferma determinació davant el convenciment que el treball de Benestar Social continua sent indispensable.

LA XIFRA

15.000
visites
es van fer al servei de Benestar Social durant l'any 2012

Cobrir les necessitats de menjar

El mes de maig del 2012 es posava en marxa el rebost solidari a Pineda davant la creixent demanda d'articles de primera necessitat per part de les famílies amb dificultats econòmiques. El servei s'ha demostrat de gran utilitat i ha garantit productes bàsics d'alimentació i higiene personal i neteja de la llar. Cada usuari escull els productes que més li convenen amb un límit de punts segons composició familiar. Per garantir la intimitat dels demandants aquests sol·liciten dia i hora per ser atesos. En global, les ajudes alimentàries a ciutadans de Pineda s'han multiplicat per set des del 2007 fins al 2012.. Del gener al desembre de l'any passat, però, s'ha comptabilitzat un increment del 138%passant de 77 a 184. La durada d'ajuts també ha canviat. Cada cop hi ha més usuaris que el necessiten durant més temps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.