Serveis

maresme

Caldes i Sant Vicenç, enfrontats per les zones blaves

L'alcalde caldenc acusa el seu homòleg de trencar unilateralment el conveni que permetia l'ús dels espais pels veïns dels dos municipis

Miquel Àngel Martínez respon que “falseja la veritat” i que és Caldes qui no vol renovar l'acord

Tensió i acusacions creuades entre els alcaldes de Caldes d'Estrac i Sant Vicenç de Montalt amb l'ús de les zones blaves com a escenari. En un comunicat fet públic avui, l'alcalde de Caldes, Joaquim Arnó (CiU) ha denunciat que el seu homòleg de Sant Vicenç de Montalt, Miquel Àngel Martínez (CiU) ha trencat unilateralment el conveni que des del 2008 permetia als veïns d'ambdues poblacions aparcar gratuïtament a les zones blaves. En el text, Arnó explica que des del 15 de novembre els caldencs no poden deixar el cotxe sense pagar a les zones blaves de Sant Vicenç i considera la mesura com un “ultimàtum de l'alcalde si Caldes no cedeix a les seves demandes que tot el poble passi a ser d'ús gratuït pels conductors de Sant Vicenç”. Arnó considera que no pot acceptar la petició perquè “el desequilibri del parc automobilístic entre ambdós municipis faria inviable que els caldencs poguessin aparcar en el seu propi terme municipal”.

Consens amb l'oposició

Des de Caldes també s'acusa al govern de Sant Vicenç de trencar un altre conveni, el de transport urbà “com a mesura de pressió per a intentar doblegar la posició caldenca en el tema de les zones blaves”. Des de l'Ajuntament s'ha informat dels fets al cap de l'oposició, Miquel González (PSC) i al portaveu el grup de govern, Àngel Rusiñol (CiU) “i de manera conjunta han decidit no acceptar l'amenaça veïna”. “Arnó, González i Rusiñol coincideixen en rebutjar les formes emprades per l'Ajuntament de Sant Vicenç enviant ultimàtums, sense cap possibilitat de negociació, per trencar un conveni que s'havia acordat entre els dos consistoris al complet”, recull l'escrit.

Faltar a la veritat

La resposta de l'alcalde de Sant Vicenç no s'ha fet esperar i ha estat contundent. Miquel Àngel Martínez acusa Joaquim Arnó de falsejar la situació i de ser ell qui no vol renovar el conveni de les zones blaves. “Fa dos anys, perquè el conveni va vèncer el 2011, que estem negociant i proposant opcions diferents per trobar un equilibri en l'ús de les zones blaves “, assegura Martínez que recorda que “mentre a Caldes els veïns de Sant Vicenç només poden aparcar gratuïtament al pàrquing de la Renfe, a Sant Vicenç els caldencs poden fer ús de totes les zones blaves, incloses les de nova creació”.

Per l'alcalde, els contactes amb el seu homòleg “no han donat cap fruit, malgrat que hi havia el compromís explícit de solucionar el greuge que representava el conveni inicial pels conductors de Sant Vicenç”. Martínez manté que se li van oferir tres alternatives a l'alcalde de Caldes: que tots els veïns poguessin aparcar a tot arreu; que s'establissin un número de places concret per a ús conjunt o que es designessin unes zones determinades. “La resposta del consistori caldenc ha estat de manera unilateral i sense consens, comunicar als veïns de Sant Vicenç que aparquen els seus vehicles a la zona del carrer dels Eucaliptus, que a partir del dia 1 de novembre no podran aparcar de manera gratuïta”, apunta.

D'altra banda, des de Sant Vicenç s'assegura que “és mentida” que els caldencs no puguin aparcar gratuïtament a les zones blaves de Sant Vicenç des del 15 de novembre. “El termini que s'ha fixat és el dia 1 de desembre i, durant un termini de 10 dies a partir d'aquesta data, s'avisarà a tots els vehicles amb distintiu de Caldes que el conveni de col·laboració ja no té vigència, a fi i efecte que puguin evitar ser sancionats”, puntualitza Miquel Àngel Martínez. L'alcalde considera que “no es pot permetre ni tolerar és que els santvicentins i les santvicentines es vegin perjudicats pels incompliments reiterats d'un alcalde que, per més que ho intenti, no aconseguirà que la seva mala praxis comporti una situació de mal veïnatge entre els dos poble.”

El transport urbà, un altre punt de fricció

L'ús compartit del bus urbà entre Caldes d'Estrac i Sant Vicenç també forma part del conjunt de greuges que avui han sortit a la llum.Des de Caldes d'acusa a Sant Vicenç de trencar el conveni del transport “per pressionar perquè s'acceptessin les demandes del nou conveni de les zones blaves” i es recorda que hi va haver d'intervenir la Direcció General de Transports de la Generalitat “que va donar la raó al consistori caldenc”. Una opinió que divergeix completament de la defensada per Sant Vicenç que apunta que el conveni del bus urbà establia que la gestió li corresponia i que figurava com a titular del servei. “Davant l'impagament reiterat d'aquest servei per part de l'Ajuntament de Caldes, malgrat disposar d'avantatges socials com són els carnets gratuïts, és el consistori santvicentí qui demana al Departament de Territori i Sostenibilitat que intervingui”, es precisa. L'arbitratge del Departament establia dues opcions: que cada poble gestioni el seu recorregut i es faci càrrec del pagament del servei a l'empresa concessionària, com finalment s'ha fet, o que Sant Vicenç continués donant servei als seus veïns com a únic titular del servei de bus urbà. “Davant aquesta segona opció, la resposta de l'alcalde Arnó és l'amenaça que no autoritzarà que el bus arribi fins a l'estació de tren de Caldes. Bon exemple de bon veïnatge”, afirmen des de Sant Vicenç.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.