Serveis

Denúncia dels veïns de Massanes per la puja de l'aigua

Presenten una norantena de firmes a l'Ajuntament, i es queixaran al Síndic de Greuges i al Consell Comarcal

Veïns de Massanes van presentar ahir al migdia una norantena de signatures per denunciar l'increment del rebut de l'aigua, que l'Ajuntament va aprovar al febrer. En l'escrit presentat, els massanencs consideren “desproporcionada” la puja i demanen a l'equip de govern, format pels set regidors de l'Ajuntament, que revoquin la concessió a l'empresa Abastaments d'Aigua del Tordera SL.

El manifest presentat pels veïns ahir al consistori inclou cinc punts i, entre altres queixes, critiquen que la facturació sigui ara bimestral en lloc de trimestral. Segons els denunciants, quan s'acabi la subvenció de 25.000 euros de la Diputació de Girona, el rebut podria apujar-se “més del 300% amb uns consums mínims”.

Els veïns lamenten que les justificacions que ha donat el consistori inclouen la voluntat de l'estalvi, cosa que posen en qüestió. Assenyalen que si en lloc de consumir 24 metres cúbics trimestrals un client en gasta 12 s'estalviarà uns 6 euros en tres mesos.

Els veïns denunciaran el cas al Síndic de Greuges –ja hi tenen obert l'expedient 2351/14– i a l'Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva. Es posaran en contacte amb la Plataforma pels Drets Socials del Baix Montseny per coordinar-se. Fins al ple extraordinari de dilluns, Alexandra Saurí (CiU) és l'alcaldessa en funcions després de la dimissió de Clopés.

LA FRASE

Sol·licitem un grup d'estudi que prepari la viabilitat de gestionar el servei sense cap empresa privada
Acord dels veïns
FRAGMENT del manifest presentat ahir a l'Ajuntament de massanes

“No és lògic deixar-hi ficar cullerada”

Els promotors de la recollida de signatures es van reunir el dia 3 i van acordar redactar el manifest. Hi censuren la gestió de l'empresa adjudicatària del servei i el fet que l'Ajuntament faciliti que n'obtingui benefici. “És lògic que una empresa privada es vulgui enriquir, el que no és lògic és deixar ficar la cullerada a una empresa en un servei que ha de ser públic i orientar-se al benestar ciutadà”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.