Pineda no vol més talls greus d'aigua a l'estiu
Reclama a l'empresa gestora del servei un pla anual d'inversions a la xarxa
A Pineda de Mar hi va haver el 14 d'agost una avaria a la canalització central de l'aigua que va deixar sense subministrament tota la població durant prop de dotze hores. La situació, agreujada perquè es tracta d'un municipi turístic, ha forçat l'Ajuntament a trobar solucions que garanteixin que l'episodi no torni a tenir lloc. El regidor d'Urbanisme, Jordi Masnou (PSC), explica que el govern va rebre fa poc temps una auditoria sobre el servei que determina, entre altres punts, l'obligació que l'empresa Sorea presenti un pla d'inversions anuals en què es prioritzin les actuacions que cal fer a la xarxa. “Parlem d'un sistema de canalització molt antic que demana força actuacions, que haurem d'afrontar de forma esglaonada”, comenta. Passat l'estiu està previst que es reuneixi per primer cop la comissió de control del servei, amb presència de tècnics i polítics. “Una comissió que no s'ha reunit mai malgrat que el servei es va adjudicar l'any 1998 per un període de trenta anys”, recorda.
Sorea i l'Ajuntament de Pineda estan immersos en un litigi pel concepte dels cànons de l'aigua no liquidats dels anys 2012 i 2013. El consistori reclama a l'empresa 600.000 euros “que quan es cobrin es revertiran en manteniment de la xarxa”. L'avaria del dia 14 es va produir, segons els tècnics, per una sobrecàrrega de la xarxa perquè la demanda de subministrament es multiplica amb l'augment de la demanda durant l'estiu. “L'empresa va respondre amb rapidesa i efectivitat, però no ens podem permetre una altra avaria com aquesta”, diu Masnou.