Serveis

Veïns de Montagut i Oix, empipats amb Correus

Els veïns del barri de la Cometa de Montagut (municipi de Montagut i Oix) estan indignats perquè, segons diuen, fa dos anys que no reben la correspondència correctament. “No sé quantes cartes he perdut perquè només ens arriben les notificacions urgents”, explica un dels afectats. Culpen Correus d'un servei deficitari des que els va instal·lar unes bústies concentrades pel fet d'estar fora del nucli de Montagut, tal com estableix el reglament. Això obliga els propietaris a avisar tots els remitents que incloguin un número específic que no té res a veure amb la seva adreça. Molts creuen que això no és feina seva i exigeixen que els posin una bústia a casa. A més a més, si s'han de recollir notificacions o paquets, ara s'han de desplaçar a l'oficina que hi ha a Castellfollit, que està a quatre quilòmetres. L'Ajuntament fa mesos que demana millores a l'empresa i que transmet les queixes dels veïns. L'última queixa la van fer arribar la setmana passada.

El responsable de comunicació de Correus a Catalunya, Vicenç Ibáñez, descarta que hi pugui haver cap canvi en l'actual sistema aplicat a la Cometa, tot dient que “no es fa res que no s'apliqui en altres punts de l'Estat en aquest tipus d'entorn; no ens estem inventant res”. I és que, segons Ibáñez, l'empresa té uns deures i unes obligacions incloses en el contracte d'explotació del servei que s'han de complir. Recorda que el sistema de concentració de bústies es fa en les urbanitzacions apartades del nucli urbà i que en línies generals funciona. “La batalla en aquests entorns apareix quan les coses no s'han fet degudament”, hi afegeix Ibáñez. D'una banda, és imprescindible la col·laboració ciutadana perquè avisin tots els remitents del número específic de la bústia concentrada, i això és el que no s'ha fet a la Cometa, on encara hi ha reticències dels veïns, segons la companyia. Durant aquest temps de transició, Correus assegura haver-se ofert als veïns per facilitar el contacte amb les grans empreses de serveis –aigua, llum, gas...– per informar-los de la nova numeració de la bústia concentrada, i fins i tot diuen haver fer llistes per ajudar els carters a fer la seva feina, uns esforços que no estan obligats a fer. Ara toca als veïns fer la seva feina, segons Correus, que descarta la idea d'instal·lar bústies a domicili tot dient que aquest és un servei que es dóna a les ciutats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia