Serveis

L'Àrea Metropolitana assaja amb un bus elèctric

Un vehicle cedit per l'empresa Irízar circularà durant dos mesos a tres línies diferents del Baix Llobregat i l'Hospitalet

Té una autonomia de catorze hores i en triga cinc a recarregar la bateria

Un autobús elèctric començarà a circular avui, en fase de proves, a diferents línies de l'àrea metropolitana. El gestor del transport metropolità vol assajar el resultat que pugui donar la introducció d'aquests vehicles amb l'objectiu, especialment, de reduir les emissions de gasos però també de minimitzar la contaminació acústica que els autobusos provoquen en passar pels carrers. Així ho va explicar ahir, en la presentació del vehicle, el vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana, Antoni Poveda, que va aclarir que l'autobús elèctric farà les proves, durant dos mesos, a les línies L46, L52 i L96, al seu pas per diferents municipis del Baix Llobregat i l'Hospitalet. “L'autobús elèctric és el futur”, va sentenciar. “Hem provat diferents cotxes i furgonetes i ara és el torn de l'autobús. Hem de fer una inversió en estalvi d'energia fòssil per afavorir la salut de les persones”, va assegurar.

El model que ara es posarà a prova és un vehicle fabricat per l'empresa basca Irízar, un autobús de dotze metres de longitud amb 24 seients i capacitat per a setanta viatgers. Està dotat d'un motor elèctric de 180 kW alimentat per bateries que proporcionen una autonomia de fins a catorze hores. El temps de recàrrega oscil·la entre les cinc i les set hores. Segons Poveda, amb aquesta autonomia n'hi ha d'haver prou per cobrir el servei. Les bateries es carregaran a les cotxeres. “I en principi no caldrà recarregar fora. Però en pocs mesos l'àrea metropolitana tindrà una xarxa de recàrrega ràpida que podrà servir, si cal”, va assenyalar el vicepresident de Transport i Mobilitat.

Les proves del bus elèctric són fruit d'un conveni amb l'empresa Irízar, que ha cedit un vehicle per fer els assajos. Si la prova convenç els responsables de l'AMB, el gestor del transport metropolità es plantejarà la compra futura d'uns vehicles dels quals no ha transcendit encara el cost. “S'ha de calcular el cost d'un bus híbrid més el lloguer de les bateries”, van dir des d'Irízar.

La flota es renova amb nous vehicles

R.M.B.

L'Àrea Metropolitana ha invertit 24 milions d'euros a renovar la flota d'autobusos que tenen més de deu anys. Segons Poveda, es tracta d'uns vehicles menys contaminants que donen servei a un conjunt d'usuaris creixent, ja que en els últims tres anys s'ha experimentat un augment del 16%, fins a arribar als 900.000 passatgers anuals. També s'han implantat uns nous panells d'informació a l'usuari que inclouen un sistema perquè els invidents puguin sentir la informació que es llegeix a la pantalla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia