Serveis

JOAN ABAD

SUBDIRECTOR GENERAL D'ORDENACIÓ TURÍSTICA DE LA GENERALITAT

“El pla de Lloret és una fita turística”

“L'avinguda Just Marlés no té prou activitats per atendre el concepte de destinació de qualitat”

“El finançament no ha de ser sols públic”

Urbanisme i xarxes.
Abad és advocat especialista en urbanisme i telecomunicacions. Des del 2007, és el subdirector general d'Ordenació Turística, adscrit a Empresa i Ocupació. Havia estat el director de serveis de planejament de l'Ajuntament de Barcelona. Ha col·laborat amb el Consorci d'Ens Locals per al Desenvolupament de les Telecomunicacions (Localret).

Dimarts passat, el govern de la Generalitat en funcions va acordar donar impuls al pla operatiu de Lloret de Mar, presentat al febrer. El subdirector general d'Ordenació Turística del govern, Joan Abad, és un dels integrants de la mesa de treball del pla, que presideix el secretari d'Empresa i Competitivitat en funcions, Pere Torres. Abad explica que reprenen la feina del pla estratègic de Lloret (2010-2014).

En l'anunci de l'acord, es parla
que fins al 2016 es volen concretar “solucions urbanístiques de transformació”. Què vol dir?
Això forma part de l'ambició del pla. Una destinació millora si hi ha una actuació sobre les edificacions, la mobilitat... No depèn de l'última baula de la prestació del servei: els hotels, els transports, la gastronomia. Requereix tot un àmbit urbà de qualitat de vida.
Allò que és bo per al resident permanent és bo per al resident temporal.
Què és el primer a fer?
El pla operatiu parla de tres terminis: a curt termini, fins al 2016; a mitjà termini, fins al 2018, i a llarg termini, fins al 2020. Al principi, volem executar el camí de ronda i, pel que fa la remodelació urbana, estem pendents del seminari d'urbanistes i arquitectes de prestigi mundial [del novembre]. D'allà en sortiran decisions nuclears per a l'avinguda Just Marlés [la riera] per exemple. Ja hem començat els treballs perquè Lloret sigui una destinació intel·ligent. En energia, parlem d'una xarxa de fred i calor pública, que signifiqui menys costos energètics i contribuïm a una economia més neta. Hi col·labora la Diputació, l'Institut Català d'Energia (Icaen) i la Mesa Empresarial de Turisme amb la intervenció dels enginyers.
Ha parlat de l'avinguda Just Marlès [la riera]. Què s'hi ha de fer?
Hi ha diferents alternatives sobre la taula. S'ha de tenir en compte la configuració arquitectònica, urbanística i tot el conjunt d'activitats que s'hi desenvolupen. Ara les activitats que hi ha no són suficients per atendre el concepte de turisme de destinació de qualitat. S'ha d'enriquir i que sigui un eix cívic tenint en compte la mobilitat o la remodelació urbana.
Es vol allunyar les discoteques del centre [de l'avinguda Marlés]?
És una alternativa. De fet, el seminari d'urbanistes i arquitectes del mes de novembre ens ajudarà molt a reflexionar i a tenir en compte els paràmetres a l'hora de fer no la diagnosi sinó d'intentar buscar solucions. Hi ha un segment de l'oci nocturn que s'ha de recollir perquè la destinació tingui el concepte de qualitat.
D'on sortiran els diners per executar les millores?
Tot el que estem comentant depèn d'un finançament. Això ja no és un tema del Departament d'Empresa i Ocupació [ara hi ha cinc departaments que hi treballen]. Aquesta és la gran bondat de l'acord. El finançament no ha de ser només públic. S'ha de cercar també en el món empresarial. El Departament d'Economia ha fet una reserva d'1,8 milions d'euros per invertir-hi. Però cal que el Banc Europeu d'Inversions hi aposti. D'altra banda, d'una vintena de projectes proposats al Departament d'Economia, aquest ha estat un dels tres que han sobreviscut perquè té en compte la sostenibilitat ambiental, l'eficiència energètica i la gestió de la ciutat intel·ligent.
Aquest pla té altres precedents a Catalunya?
No, no, és una fita de la política turística del país. Mai s'havia arribat a uns processos tan elaborats i de coneixement compartit. A més, al Segitur [societat estatal que depèn de la secretaria general de Turisme] els sembla molt interessant. S'ha fet una anàlisi molt profunda i no ens conformem millorant el passeig, les façanes de les cases del mar. Estem parlant d'un concepte més integral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona