Telefónica amenaça de retirar l'única cabina pública de Molló
Reclama a l'Ajuntament una quota de 400 euros mensuals per mantenir-la
L'alcalde diu que és bàsica perquè la cobertura de mòbil és deficient
Telefónica ha reclamat per carta 400 euros mensuals a l'Ajuntament de Molló per mantenir en servei l'única cabina pública que hi ha al municipi, al carrer Sant Sebastià. La companyia l'adverteix que si no paga aquesta quantitat no només tallaran el servei, sinó que retiraran la cabina. El més curiós del cas és que ho fa a través d'una carta que té el timbre de la delegació a Astúries del Ministeri d'Hisenda.
L'alcalde, Josep Coma, s'ha manifestat indignat perquè, en la mateixa carta, la companyia hi adjunta un balanç dels ingressos i les despeses que té respecte a aquest punt telefònic públic, amb un resultat de menys 120 euros. Coma no entén que Telefónica li reclami 400 euros mensuals quan el cost negatiu que té és de 120 euros.
Josep Coma ha explicat que Telefónica ja va fer un primer intent de retirar la cabina mesos enrere al·legant que en l'actualitat tothom o quasi tothom té telèfon mòbil. L'alcalde, però, ha retret a la companyia de telefonia que la cobertura que té a la zona i en part de la vall de Camprodon és molt precària. “Som un municipi turístic i els dies de Setmana Santa i els del període de vacances d'estiu pràcticament no es pot fer ni una trucada amb mòbil, perquè el servei queda col·lapsat”, ha indicat. Coma hi afegeix que el servei de dades sol ser sempre precari. La cabina és, doncs, moltes vegades, un recurs quan la telefonia mòbil falla. Aquests són els principals arguments que utilitzarà en la carta de resposta a la petició de Telefónica.