Serveis

Societat

Telefonia mòbil sense benzina

Els clients de Movistar d'Arenys de Munt no tenen cobertura perquè el grup electrogen que fa anar l'antena es queda sense benzina

L'Ajuntament estudia querellar-se contra la companyia per incompliment del contracte

Encara que sembli un acudit en plena era de les noves tecnologies, a Arenys de Munt els clients de Movistar depenen d'un grup electrogen que fa funcionar una de les antenes que repeteixen el senyal de telefonia al poble. I encara, el més sorprenent és que el servei deficient sovint és per culpa del generador d'electricitat, que es queda sense benzina. És un sistema provisional que la companyia telefònica va instal·lar fa sis anys a l'antena del costat del cementiri. És un punt alt que permet cobrir el senyal com també es fa des de les antenes situades a la part alta de Collsacreu, per poder salvar una orografia al municipi complicada per a les telecomunicacions.

Les queixes dels usuaris s'han repetit en les últimes setmanes, quan el senyal va deixar sense cobertura els mòbils de dijous a dissabte al matí, i dilluns va tornar a fallar durant unes hores. Va ser un malson per als clients, que ja estan acostumats a les interrupcions del servei dins el terme municipal. La regidora de Comunicacions, Maria Ballester (CUP), reconeix que les deficiències han empitjorat des de final d'any, quan ja es va reunir amb la companyia, a instàncies de l'Ajuntament, per reclamar solucions. “Va ser un ultimàtum per exigir que ens presentessin un pressupost que demostri que s'invertirà per resoldre la provisionalitat de l'antena i que es garantirà que no es queda sense benzina”, explica Ballester.

La resposta de l'empresa des de la trobada, el 5 de novembre, ha estat nul·la, segons l'Ajuntament. Per això, estudien emprendre accions judicials contra la companyia de telefonia per incompliment del contracte tenint en compte que durant sis anys no han fet cap inversió per fer arribar l'escomesa elèctrica i tampoc no es garanteix que el generador d'electricitat funcioni correctament. La regidora lamenta la “passivitat” de l'empresa tant davant els compromisos amb l'Ajuntament com amb l'usuari.

Els perjudicats pel mal servei s'adrecen a l'oficina de l'atenció al vilatà, en què en les últimes setmanes ha recomanat que quan truquin al servei al client de Movistar demanin el número d'incidència per, després, tramitar-ne la queixa a l'oficina de consum de la Diputació de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia