Justifiquen que els trens nous vagin a Girona perquè a Lleida i Tarragona ja hi ha l'Avant

El conseller Nadal trasllada al Parlament les raons de Renfe

Només sis dels divuit combois del model S-449 que renovaran la flota de trens de la mitjana distància catalana cobriran, a partir del primer trimestre del 2010, la línia que uneix Tarragona, Barcelona i Tortosa, com publicava ahir El Punt. «Segons Renfe, s'ha fet amb un criteri d'equitat que en termes absoluts potser no es justifica», va admetre el conseller socialista, «però que, en canvi, sí que es justifica temporalment pel fet que els Avant funcionen en la línia d'alta velocitat entre Lleida, Tarragona i Barcelona, i perquè hi ha una proporció major de viatgers a la línia del nord respecte a la del sud, sense comptar Lleida». Joaquim Nadal va traslladar ahir al Parlament, d'aquesta manera, les raons de Renfe per beneficiar la línia de Barcelona a Girona i Portbou, on, de tota manera, sembla que s'ha notat la pressió exercida des de fa temps per una plataforma reivindicativa d'usuaris. A més a més, l'argument de l'Avant és distorsionador, ja que el TAV regional enllaça amb Barcelona l'estació interurbana de la Secuita, però en cap cas dóna servei a les estacions urbanes de Tarragona, Reus o Tortosa.

Nadal, que va intervenir en resposta a una pregunta del diputat reusenc d'ICV Daniel Pi, es va comprometre, d'altra banda, a «insistir» al govern estatal perquè l'Euromed s'aturi a l'estació de l'Aldea, perquè es completi el corredor mediterrani i perquè «s'asseguri que el sistema de mitjana distància sigui un sistema integrat pels regionals que funcionaran amb els Avant per la línia d'ample europeu i el conjunt de trens que funcionaran amb l'ample convencional, regionals i rodalies, i que han de servir tots els ciutadans amb proporcionalitat».

Un 20% més cars

O. MAS

L'estrena dels nous trens a la línia de Girona va arribar ahir acompanyada d'un augment de fins a un 20% del preu del bitllet senzill i d'anada i tornada, que Renfe no havia anunciat i que va agafar tothom de sorpresa. La pujada, previsiblement, també s'aplicarà a Tarragona en el primer trimestre de l'any que ve. Els nous preus s'aplicaran només en els bitllets que serveixin per als trens nous, els S-449. Fins ara tots els tiquets per als Catalunya Exprés de Girona a Barcelona costaven 7,05 euros, i ara valdrà 8,4 euros el bitllet senzill. Entre les millores que ofereixen els trens hi ha la comoditat, serveis com ara els endolls o també un augment de la capacitat d'un 10%, fins a les 260 places.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.