iNFRAESTRUCTURES I SERVEIS
Busos més grans i adaptats connectaran Pineda i Calella
Presenten els tres nous vehicles interurbans, amb capacitat per a 53 passatgers i amb més maniobrabilitat en carrers estrets
El servei de transport urbà costa 360.000 euros cada any
La connexió en transport urbà entre Calella i Pineda guanya en capacitat i, sobretot, dóna resposta al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda. Ahir es va fer la presentació oficial dels tres nous busos que substituiran el parc actual. Els van presentar com a vehicles molt més eficients i adaptats a les característiques d'un recorregut que ha de patir sovint carrers força estrets. El conseller delegat de l'empresa Sagalés, que gestiona el servei, Ramon Sagalés, va destacar que els nous busos són més llargs, amb capacitat per a 53 passatgers, amb 17 seients i una plaça per a persones amb problemes de mobilitat. “A més, estan equipats amb rampa, que es pot moure tant de manera automàtica com manual, i també són de pis baix, fet que facilita l'accés de tots els passatgers”, va precisar.
L'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (CDC), va incidir en la capacitat de “trencar fronteres” entre els municipis quan es tracta de pensar en el servei al ciutadà i va valorar els bons resultats obtinguts del tàndem format per l'administració pública i l'empresa privada. “La vocació de servei i la complicitat com a prioritats han funcionat”, va dir alhora que convidava l'alcalde de Pineda, Xavier Amor (PSC), a continuar compartint projectes conjunts. Amor va recordar la bona valoració que fan els usuaris del bus urbà, que es tradueix en xifres d'ús que el 2015 van arribar als 260.000 passatgers. “Molta gent l'agafa sobretot per anar a l'hospital”, va comentar convençut.
De la seva banda, el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, va puntualitzar que un dels objectius de la Generalitat pel que fa al transport interurbà entre poblacions mitjanes –dels busos en diuen urbanets– és aconseguir la seva plena accessibilitat abans del 2020, data que serà obligat per llei. “Ens hem avançat i cada nou vehicle ja compleix els requisits”, va dir. Padrosa va confirmar que el cost del servei és de 360.000 euros l'any, i que la Generalitat aporta 180.000 euros. La meitat restant es reparteix proporcionalment entre els dos municipis que se'n beneficien.