vies verdes
L’enllaç per vies verdes entre el Pirineu i la costa s’enllestirà a final d’any
És el tram de disset quilòmetres que uneix l’Hostalnou de Bianya i Sant Joan de les Abadesses
Ha calgut esperar catorze anys per fer-lo realitat
El tram de via verda que ha d’unir la Ruta del Ferro i la del Carrilet a Olot, amb l’enllaç a la Vall de Bianya, es farà realitat, finalment, a finals d’aquest any. S’unirà així, amb vies tranquil·les, el Pirineu i la Costa Brava, després de catorze anys de projectar-ho, d’entrebancs tècnics i econòmics i de disputes amb algun propietari afectat.
El tram tindrà disset quilòmetres i enllaçarà l’Hostalnou de Bianya amb Sant Joan de les Abadesses, un dels extrems de la Via del Ferro i del Carbó, a través de Santa Margarida de Bianya i les valls de Sant Martí, Farró i Sant Ponç. Costarà 1,3 milions d’euros, que es costejaran amb una subvenció del programa dels fons europeus Feder i els ajuntaments beneficiats. Els treballs s’iniciaran aquestes primeres setmanes de gener i s’han d’enllestir abans de final d’any.
Més de catorze anys
Han calgut catorze anys per fer realitat el projecte. El desembre del 1998 s’encarregava l’estudi per unir les dues vies verdes existents i s’apuntava que es podria fer o bé resseguint la via romana del Capsacosta i en diversos trams de l’antiga carretera que unia Bianya i Sant Pau de Segúries, o bé a través de la carretera de Santigosa. El 2001 s’anunciava pel gener del 2002 l’inici de les obres a banda i banda –d’Olot fins a l’Hostalnou i d’Ogassa fins a Toralles–. Es deixava, però, per final d’any el tram central. Al llarg del 2003, s’hi hauria de poder circular, segons les previsions, amb més de quaranta quilòmetres de recorregut pel coll de Santigosa i Santa Llúcia de Puigmal. Els 2,1 milions d’euros que costava els havia de pagar el Ministeri de Medi Ambient.