La carretera de Matadepera guanya seguretat amb dues rotondes noves
La Diputació enllesteix els giratoris a la BV-1221, que han costat 1,8 milions
Fins ara per accedir al Parc Audiovisual de Catalunya i a l'Escola Universitària de Negocis de Caixa Terrassa (Euncet) calia fer un gir a l'esquerra a la BV-1221. Els vehicles que venien en direcció contrària circulaven a gran velocitat, ja que hi havia una recta llarga. Aquest problema de seguretat viària s'ha solucionat ara construint una rotonda d'uns 38 metres de diàmetre, que ha eliminat tots els girs a l'esquerra i ha calmat el trànsit. Aquesta actuació permetrà deixar preparada la intersecció per a un futur augment de la intensitat de trànsit a causa del desenvolupament del Parc Científic i Tecnològic. A banda del giratori, s'han renovat l'enllumenat i la senyalització i s'ha enjardinat els voltants. El cost de l'actuació ha estat de 524.061 euros.
Pel que fa a la cruïlla entre la carretera de Matadepera i la BV-1275, a banda de repetir-s'hi els problemes de seguretat viària provocats per l'excés de velocitat, també tenia una capacitat restringida, ja que era en forma de T. Això feia que s'hi formessin retencions. El nou giratori resol aquests problemes. Si més no, el tram de carretera entre els dos giratoris ja no té una alineació recta, sinó que és més sinuós, per evitar les grans velocitats. A més, s'ha separat el trànsit interurbà dels accessos a les propietats confrontants creant dos nous vials o carrers que els recolliran.
L'actuació en aquesta intersecció inclou la integració del trànsit de bicicletes, de vianants i de transport públic. De fet, s'han pavimentat camins i senders per a vianants i ciclistes al voltant de la rotonda. També s'ha canviat la posició de les parades de bus ampliant l'espai d'espera per als passatgers com el d'estacionament per als vehicles. Només queda acabar l'enjardinament. L'obra ha costat 1,3 milions d'euros. La diputada d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació, Anna Hernández, va subratllar ahir que «és una actuació integral, no només és fer rotondes». L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va assenyalar que els giratoris «incrementaran de manera molt important la seguretat d'aquesta via de comunicació tan intensa entre Matadepera i Terrassa». Per això, l'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, va reconèixer que estava «molt satisfeta».
La Diputació està redactant el projecte del carril bici segregat que havia demanat Terrassa. Això sí, la seva execució serà complicada a causa de la crisi.