Endesa millora el servei a distància en quatre pobles
La companyia informa que el sistema de telecontrol beneficia 7.700 clients
Endesa ha instal·lat des de fa poc temps un sistema de telecomandament en dos centres de transformació situats a Anglès i a Blanes que permet controlar-los de manera remota. L’objectiu d’aquesta actuació és millorar tecnològicament tots dos punts de la xarxa per així incrementar la qualitat i la continuïtat del subministrament elèctric als més de 7.700 clients que l’empresa té repartits a la Selva, concretament a Anglès, Osor, la Cellera de Ter i Blanes.
Els treballs d’instal·lació, que han suposat una inversió de quasi 44.000 euros aportats íntegrament per la companyia, han consistit a dotar els centres de transformació amb equips d’actuació remota i un sistema de comunicacions que permet accionar a distància els dispositius de maniobra de la unitat des del centre de control que la companyia té a Barcelona
Aquests treballs, que han suposat una inversió de quasi 44.000 euros aportats íntegrament per la companyia, són un pas més per dotar la infraestructura elèctrica de les comarques de Girona dels últims avenços tecnològics, amb l’objectiu de donar una resposta adequada a les especificitats de la comarca i a les necessitats del seu mercat. La reforma acosta les instal·lacions d’Endesa a un model de gestió més eficient de la xarxa mitjançant l’automatització de les seves infraestructures, un aspecte bàsic de les anomenades xarxes intel·ligents o smart grids.