Infraestructures i serveis

L’estat diu que vol pagar la variant d’Olot però no fer-la

Està d’acord a traspassar la gestió de la tramitació del projecte i l’obra a la Generalitat

Accepta, doncs, la proposta de l’Ajuntament, i l’alcalde diu que vetllarà perquè quedi escrit en un conveni

L’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, va arrencar ahir a Madrid un compromís ferm del Ministeri de Foment perquè cedeixi a la Generalitat la tramitació del tram de la variant nord que li correspon però assumint-ne el cost. Hi ha el compromís de traspassar ara, d’aquí a poques setmanes, aquest acord sobre paper en forma de conveni, i Corominas va dir sortint de la reunió que pressionarà perquè tot plegat no sigui una altra vegada paper mullat.

Aquest acord valida, doncs, la proposta de traçat que l’Ajuntament d’Olot havia encarregat a un equip tècnic, que recull les aportacions dels tècnics municipals, del Consorci de Salut Pública i Medi Ambient de la Garrotxa i del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, entre d’altres.

L’alcalde va explicar que, un cop signat el conveni, la proposta ha de seguir tots els tràmits administratius i legals i, per tant, s’acabarà de perfilar en els processos d’exposició pública dels estudis de traçat i ambiental. No hi ha data per a tot aquest procés, a l’espera de la signatura del conveni. L’alcalde, no obstant, ha repetit en més d’una ocasió últimament, que encara s’és a temps de sincronitzar els treballs amb el tram de la Generalitat, atenent al fet que bona part del qual ha de discórrer per l’interior de túnel.

L’intercanvi, el 2005, de titularitats del tram Olot-Ripoll per Vallfogona, antiga N-260, o pels túnels del Capsacosta, ara eix pirinenc, ha estat una de les raons esgrimides per l’Estat espanyol per posar en dubte si li pertoca fer-se càrrec d’un tram de la variant nord d’Olot. I és que, quan la titularitat de la carretera Olot-Ripoll per Vallfogona era espanyola, quedava clar que l’enllaç de l’ara autovia A-26 des de la Canya amb aquesta carretera, al barri de l’Hostal del Sol, corresponia a Foment. Fins i tot aquest ministeri va incloure-la en l’estudi de tot el tram entre Olot i l’enllaç amb la carretera de Campdevànol i Ribes de Freser, amb les variants de Sant Joan de les Abadesses i Ripoll nord. Corominas va explicar que el ministeri té clar que hi té un deure moral i que, per tant, assumirà el cost de l’obra, i més ara que ha descartat l’opció original de fer un túnel entre l’Hostal del Sol i la Vall de Bianya o la posterior d’amagar el seu tram de variant amb un túnel. Interrogat sobre l’ambient de la reunió –ells és vicepresident de l’AMI–, l’alcalde d’Olot va dir que la trobada havia estat cordial i que s’havia mantingut dins d’un context tècnic.

LA DATA

2019
És l’any en què
l’alcalde d’Olot confia veure màquines sobre el terreny construint la variant.

LA FRASE

Ha estat una reunió cordial amb càrrecs de Foment, sense moure’ns del tema de carreteres
Josep Maria Corominas
ALCALDE D’OLOT

LA DATA

2005
És l’any en què
la Generalitat i el govern espanyol es van intercanviar la titularitat dels accessos entre Olot i Ripoll.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia