Tren de mercaderies de 700 metres pel Pertús
Renfe inicia el servei de transport de vehicles amb trens d’aquesta longitud
Renfe Mercancías va iniciar ahir al vespre un nou transport d’automòbils pel túnel del Pertús en trens de 700 metres fins al Port de Barcelona. Està previst que el servei que comença amb dos trens a la setmana es vagi incrementant fins a assolir les quatre circulacions setmanals el mes de juliol que ve, segons Renfe.
La llargada d’aquest tren el converteix en el primer d’aquestes característiques que Renfe posa en funcionament per una via d’alta velocitat –ample UIC–, per on ja circulen 19 trens més de mercaderies de Renfe de menys llargada.
Aquest primer tren està compost per 22 vagons amb capacitat per a uns 250 vehicles de fabricació alemanya procedents de Kornwestheim, que Renfe Mercancías opera en col·laboració amb DB Cargo. Segons Renfe, l’operació suposa un important estalvi mediambiental perquè estalvia la circulació d’almenys 42 camions per a cada transport.
L’operació és part del procés d’internacionalització en què s’ha implicat Renfe Mercancías en el context del pla de gestió 2017-2019. Segons Renfe, implica un complex procés de producció ja que Renfe ha de gestionar un trànsit, excepcional per la seva llargada, amb l’operador alemany, iniciar-lo en territori francès i dur-lo a terme per vies d’ample internacional fins a arribar al Port de Barcelona.
El túnel del Pertús estava gestionat fins fa uns mesos per la concessionària TP Ferro, que va entrar en liquidació perquè no va arribar a un acord amb els seus creditors. Entre els arguments de TP Ferro per justificar la fallida i amb els quals reclama una indemnització figura que no s’havien complert les expectatives de trànsit de mercaderies per aquest tram.