El comerç barceloní crea una targeta per fidelitzar la clientela
Un conjunt d’associacions de comerciants de Barcelona, sota l’auspici del govern d’Ada Colau, han impulsat la creació d’una targeta unificada per poder fer compres a botigues de proximitat i mercats de la zona de l’Eixample i oferir avantatges als seus clients –com ara descomptes– amb l’objectiu confés de fidelitzar-los. Batejada com a Viba, aquesta nova eina entrarà en funcionament el pròxim mes d’octubre i es podrà utilitzar, almenys d’entrada, en un miler d’establiments d’aquest districte, però amb la voluntat que, pas a pas, es vagi estenent a d’altres punts de la ciutat. La targeta, que es podrà adquirir a través d’una pàgina web o una aplicació des d’on es gestionarà el seu funcionament, oferirà un descompte automàtic de l’1% en cada compra, si bé hi ha la possibilitat que cada eix comercial a la iniciativa implanti promocions alternatives. Durant la seva presentació ahir, Colau va destacar que la nova Viba no només enfortirà els botiguers “sinó que també ajudarà a fer barri”.