Comencen a perforar el Montgròs per fer l'eix diagonal
S'obrirà al trànsit a final del 2012
Dragados, l'empresa que té la concessió de l'obra amb el sistema de peatge a l'ombra –és a dir, amb un sistema de pagament gradual per part de la Generalitat després que la concessionària avanci els costos de l'obra–, va començar fa setmanes les obres del tram en quatre punts diferents després de tancar l'acord dels traçats i enllestir el tràmit de les expropiacions pendents. Ahir, quan ja és visible la boca que les màquines comencen a fer per construir el túnel que travessarà el Montgròs i es veuen màquines treballant al terme municipal de Vilafranca, on es duen a terme feines de desbrossament per fer la variant que rodejarà el municipi, el conseller Nadal va voler fer una visita d'obres a la zona, tot i la pluja, i envoltar-se dels alcaldes del territori «per certificar el nivell potent de compromís en el territori». Durant la visita, Nadal va defensar el sistema del peatge a l'ombra, va anunciar l'acabament imminent d'obres com la variant de Sant Sadurní d'Anoia i va posar data entre final del 2012 i principi del 2013 del tram entre la costa i la capital del vi, Vilafranca.
El conseller va explicar, preguntat pels periodistes, que la connexió ferroviària entre les dues capitals del Penedès està cada vegada més a prop, ja que el Ministeri de Foment ja ha encarregat l'estudi informatiu, i que es preveu que l'any que ve es posi a licitació el projecte executiu de l'obra. L'eix diagonal, l'autovia que unirà Vilanova i Manresa vorejant Barcelona, tindrà 67 quilòmetres de longitud, 13 dels quals seran d'autovia. La inversió, que se situa al voltant dels 368,4 milions d'euros, permetrà crear una autovia amb quatre carrils, dos d'anada i dos de tornada, entre Vilanova i Vilafranca, amb diversos passos elevats i túnels. El més complicat és precisament el que s'ha començat a fer ara, el del Montgròs.