L’Estat desencalla el tram de l’N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva
Es descarta desdoblar-lo i només s’hi faran millores, amb una inversió de 27,5 milions
Es destinen 21 milions a contractes de conservació i explotació
El Consell de Ministres ha autoritzat el Ministeri de Foment a posar a licitació el contracte d’obres per condicionar el traçat de l’N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, per un import de 27,5 milions d’euros. És una actuació emmarcada en el pla N-II de ministeri, dissenyat per millorar la seguretat viària d’aquesta carretera. L’Estat, en una nota feta pública ahir, deixa clar que no té previsió de desdoblar aquest tram i, per això, aprova millores de condicionament. A banda d’aquest acord, també aprova un paquet de 85 milions per a millores de condicionament de diverses carreteres estatals a les quatre demarcacions catalanes. Per tant, el total de la inversió aprovada arriba als 112 milions d’euros.
L’objectiu a l’N-II, entre Maçanet i Todera, és la millora de les característiques de la carretera en un tram de 7,3 km, incloent actuacions com ara la rectificació de revolts per aconseguir una velocitat de 80 km/h, la remodelació de les interseccions existents i l’adaptació de les vies i camins de servei per garantir la permeabilitat transversal del traçat i l’accessibilitat als diferents nuclis de població i propietats confrontants. Al llarg del traçat es construiran dos nous viaductes (quilòmetres 687,0 i 687,6) i dues obres de drenatge singulars, corresponents a la riera de Valldemaria i de la riera de la Torderola.
Lentitud admesa
A finals de novembre, i durant la primera visita del nou ministre de Foment, José Luis Ábalos, a les comarques gironines amb motiu de la inauguració del tram de l’autovia A-2 –l’N-II desdoblada–, aquest va admetre que una de les ferides de la demarcació des de fa molts anys continuarà oberta. La Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) va aprofitar per criticar que “la lentitud en les obres és intolerable” pel que fa referència a unes obres que es van anunciar amb tota solemnitat el 1993, quan era ministre Josep Borrell.
El govern de l’Estat també autoritza la posada a licitació de contractes per a la conservació i explotació en carreteres catalanes per un valor de 85 milions d’euros. Pel que fa referència específicament a la demarcació de Girona, i amb un import de 20,70 milions d’euros, s’inclouen trams de: Besalú (A-26), la frontera amb l’encreuament entre l’N-260 i l’N-II, un tram entre Figueres i Argelaguer (N-260), trams entre Olot i Ripoll (N-260), Colera i Porbou (N-260A) i Vilademires, Queixàs i Sant Jaume de Llierca.