L’alcalde d’Olot defensa el desdoblament de la C-66
Josep Maria Corominas mostra la seva disconformitat amb les obres de millora entre Cornellà i Besalú
El que cal entre Cornellà del Terri i Besalú és una carretera desdoblada i no pas la reforma que han començat a executar-hi, considera l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas (PDeCAT). En el darrer ple municipal, arran d’una intervenció del grup del PSC, que reclamava que es converteixi aquell tram en autovia, Corominas es va alinear amb els socialistes i va ser especialment crític amb les rotondes que es preveuen en el projecte. “No tenen cap sentit ni cap utilitat”, va afirmar. Segons va dir, ha mirat de convèncer el conseller de Territori i Sostenibilitat, però sense èxit.
L’opinió de l’alcalde d’Olot, que reclama el desdoblament, coincideix amb la dels alcaldes de Serinyà i Sant Ferriol, així com amb la posició del Consell Comarcal de la Garrotxa i el PSC, que demanen que no s’oblidi el fet que la idea original de la millora de la C-66 en aquest tram és el desdoblament. Carreteres de la Generalitat sosté que l’autovia no és viable a curt termini per raons econòmiques i que, mentrestant, calia solucionar els problemes de seguretat que té la carretera.
La millora s’executarà en dues fases. La primera, que va començar a l’estiu (i que està aturada des de fa setmanes perquè no s’havien resolt les al·legacions dels propietaris afectats), comprèn des del bar Les Coves fins a l’accés a Besalú a la recta de Fares i inclourà, entre altres canvis, la construcció de rotondes. La segona, prevista per al 2019, se centrarà en la variant de Banyoles, on es construiran trams de dos carrils més un. El cost de totes dues fases serà de prop de 15 milions d’euros.