Indignació a Borrassà per les repetides deficiències del servei de Correus
Al final d’any ni l’Ajuntament ni els veïns van rebre correspondència
És la segona vegada que l’alcalde ha enviat una queixa formal a l’administració
Aquest passat mes de desembre, per segona vegada, l’Ajuntament de Borrassà va enviar una queixa a la direcció de Correus per denunciar “el deficient servei que aquesta companyia està donant al poble”. A través de la queixa es reclama que “se solucionin al més aviat possible aquests problemes i que Correus presti un servei de qualitat al municipi”.
La problemàtica no és nova i l’alcalde, Ferran Roquer, fins i tot la qualifica de recurrent, però els darrers mesos de l’any s’ha agreujat. “Tenim constància a través de les reiterades queixes de veïns que al novembre i al desembre al poble no ha arribat la correspondència que havia d’arribar”, diu l’alcalde. Veïns que esperaven notificacions de visites al metge, encàrrecs i paquets que no han arribat i fins i tot tràmits administratius com la recepció d’un permís de conduir han deixat penjats molts usuaris per una correspondència que no ha arribat o que ha arribat amb retard.
L’Ajuntament ha informat la població de la queixa presentada i a través de les xarxes socials molts veïns han explicat casos particulars: des de felicitacions de Nadal que han arribat a deshora fins a notificacions amb terminis vençuts que ocasionen perjudicis econòmics a algunes cases. Amb un agreujant quan sembla que el problema es desencalla perquè de cop i volta arriben dos carters un mateix dia, quatre o cinc cartes, però no totes a la bústia que tocaria. Les poques respostes de l’administració que han arribat a l’Ajuntament per les queixes no van en el sentit d’assumir que hi hagi constància de cap mal funcionament per part de l’administració de correus.
En el cas de Borrassà, l’origen de la desorganització del servei podria situar-se en els canvis constants de treballadors després de la jubilació de la cartera que tenia la distribució de correspondència al poble més per mà. Però els comentaris a les xarxes socials d’altres alcaldes que corroboren les queixes de Borrassà també posen en evidència que la desorganització del servei en aquest poble no és un cas únic a l’Alt Empordà. De fet, la problemàtica ja es va posar sobre la taula en el consell d’alcaldes de la comarca. “Siguin quins siguin els problemes, hi ha un servei que s’ha de prestar i que avui no funciona”, conclou l’alcalde de Borrassà.