El govern preveu tornar a obrir al trànsit a finals d'estiu la carretera de Collblanc
Els veïns denuncien que les obres de l'estació d'Ernest Lluch de l'L5 han estat tres mesos aturades
En una nota de premsa, datada el 9 de febrer del 2009, el DPTOP avisava de la prohibició de circular en direcció a Barcelona per l'antiga N-340 entre el carrer del Cardenal Reig i l'avinguda de Josep Molins –un tall que es va ampliar dues setmanes després en sentit Llobregat– per la construcció a cel obert de la parada d'Ernest Lluch de la línia 5 del metro. En la mateixa comunicació, el govern català apuntava que la carretera de Collblanc es tornaria a obrir al trànsit «la primavera del 2010», un cop efectuat el calaix de la nova estació de la línia blava. Ara portaveus de la conselleria han assenyalat que aquesta important via d'enllaç entre la capital catalana i els municipis del Baix Llobregat es tornarà a obrir «a finals d'estiu», i que aquest abril començaran les feines per muntar la coberta de la parada, un cop construïdes les estructures de les andanes i dels accessos. Els veïns de la zona i el grup del PP han atribuït l'endarreriment sobre les previsions inicials al fet que des del novembre de l'any passat i durant tres mesos no s'ha vist cap operari treballant a l'obra, la qual cosa ha provocat perjudicis addicionals als residents a l'extrem oest del barri de Sant Ramon. «La zona està en una situació lamentable que genera inseguretat i els comerciants estan patint un setge de robatoris», ha manifestat el conseller portaveu dels populars al districte de les Corts, Sixto Cadenas. El DPTOP, però, nega que la construcció de l'estació –que no serà operativa fins al 2011– hagi experimentat cap interrupció i assegura que en tot moment s'ha treballat en la configuració interior. Els conductors que utilitzaven aquest tram de la carretera de Collblanc ja s'han acostumat, sense incidències remarcables, a circular pels traçats alternatius.
Un parc farà d'intercanviador
A banda d'apropar el metro als residents dels barris de Collblanc i de Sant Ramon, l'estació d'Ernest Lluch, que té un pressupost de 40 milions d'euros, també desenvoluparà una important funció d'intercanviador amb les línies del Trambaix. La connexió entre els dos mitjans de transport, però, no serà, com és habitual, mitjançant passadissos subterranis, sinó a través d'un espai enjardinat exterior que connectarà el camí de la Torre Melina, on se situarà un dels accessos al suburbà, amb la prolongació de l'avinguda de Xile, on té la parada el ferrocarril lleuger en els dos sentits de circulació.
Bagursa va presentar fa uns dies, en el marc de la comissió d'Urbanisme del districte de les Corts, el projecte de reurbanització del camí de la Torre Melina, en què predomina una enorme vorera d'entre 9 i 11 metres d'amplada que ha de facilitar els moviments dels milers d'usuaris que combinaran l'ús de la línia blava del metro i del Trambaix en els seus desplaçaments. La vorera connectarà a l'esquerra amb la zona verda de transició fins a les andanes del tramvia. A la dreta es farà una calçada de 10,5 metres, incloent-hi la previsió d'un doble carril bici, que els vehicles no podran utilitzar fins que no es torni a obrir la carretera de Collblanc. Les obres començaran el mes de juny, duraran cinc mesos i costaran 622.893 euros.