Infraestructures i serveis

Assessorament per a la variant de les Preses

L’Observatori del Paisatge s’incorpora com a assessor dels redactors del projecte

L’Observatori del Paisatge de Catalunya s’ha incorporat com a assessor a l’equip redactor dels projectes informatius de traçat i d’impacte ambiental de la variant de les Preses i la Vall d’en Bas, que ha d’acabar l’eix de Bracons enllaçant amb la futura variant nord d’Olot.

La missió d’aquest organisme de prestigi en la seva matèria és aportar exemples de bones pràctiques aplicats en infraestructures viàries que afecten territoris sensibles des del punt de vista ambiental.

Els tècnics de la Generalitat estan estudiant un ampli corredor entre l’actual carretera C-63 (Olot-Santa Coloma de Farners) i el riu Fluvià, que s’amplia un cop superat el nucli de les Preses i que es dirigeix cap a la zona de Codella superant el riu. El traçat de la futura variant a estudi és d’un sol carril per sentit de circulació i haurà de ser subterrània al seu pas pel veïnat de Verntallat. L’Ajuntament de la Vall d’en Bas ha demanat també que s’estudiï l’opció d’un túnel per sota de la muntanya de Marboleny.

Trànsit

L’actual travessera de les Preses suporta, en l’actualitat, una mitjana de trànsit de 13.000 vehicles –comptant els dos sentits de circulació–. Segons les dades del pla d’aforaments de la Generalitat, l’eix de Bracons (eix Vic-Olot) és el que n’aporta més, amb un total de 6.500 diaris de mitjana, seguit dels 3.800 que provenen dels municipis que vertebra la carretera C-63 i els 2.000 dels pobles de la Vall d’en Bas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.