El Parc Natural fa pedagogia de la producció agropecuària garrotxina
Ha iniciat el programa Fet al Parc per valorar el paper de les explotacions en la conservació de l’espai
Està estudiant crear una marca
El Parc Natural de la Garrotxa ha posat en marxa el programa Fet al Parc per promocionar 17 explotacions i reconèixer així la importància de l’activitat agrària per a la conservació dels ecosistemes de la zona protegida que hi estan lligats. El director del Parc, Xavier Puig, ha detallat que aquestes 17 explotacions sumen 670 hectàrees de pastures, 120 de conreus diversos i 4,5 d’horta, però ha recalcat que és un projecte obert a les prop de cent explotacions que hi ha actualment a l’espai protegit.
Puig ha explicat que el Parc i les explotacions agràries comparteixen l’origen, el manteniment dels espais agraris i una bona gestió ambiental, i que, amb aquest projecte, les dues parts reforçaran sinergies amb compromisos a banda i banda. En el cas del Parc, fomentant el reconeixement i la difusió d’aquestes explotacions i contribuint a la seva valoració i, per l’altra part, reforçant una manera de fer curosa amb l’entorn i participant en aspectes de recerca i investigació.
Un dels responsables de les explotacions del Fet al Parc, Àngel Falguerona, ha valorat positivament la iniciativa, tot i que ha reclamat que cal treballar per a l’equilibri entre la conservació i la rendibilitat de les seves explotacions. “No som els jardiners del parc”, ha remarcat. Hi ha coincidit Lluís Sunyer, conreador de fesols de Santa Pau, que ha reclamat que se’ls faciliti la comercialització, fins i tot, amb un espai comú al parc, i que ha demanat la creació d’una marca específica que puguin utilitzar en la venda dels seus productes.
LA XIFRA
LA FRASE
Treballant en una marca distintiva
El director general de Polítiques Ambientals, Ferran Miralles, ha avançat que estan estudiant la creació de la marca que demanen els productors, però ha alertat que no és fàcil concretar una normativa. Ha dit, però, que ajudaran a la comercialització del Fet al Parc, conscients de la importància de “tancar el cercle” arribant al consumidor. I hi ha afegit que el parc és exemple de sintonia amb els qui hi viuen.