A estudi, el tram final de la variant nord d’Olot
L’alcalde ho valora positivament però diu que és més urgent el túnel cap a les Preses
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu del tram de la variant nord d’Olot, que va des de la carretera de Riudaura fins a l’actual autovia A-26, poques setmanes després d’adjudicar el d’impacte. L’Ajuntament ja té estudiat i majoritàriament consensuat el tram que s’inicia a la boca nord del futur túnel de la Pinya fins a l’Hostal del Sol, i que, per tant, s’hi podrà incloure fàcilment. Quedarà el tram fins a l’autovia, on caldrà estudiar un dels punts delicats del traçat, a l’altura del barri de l’Hostal del Sol. S’hi analitzarà la viabilitat d’un túnel darrere d’aquest barri i, entre altres traçats, el que proposa l’Ajuntament d’enfonsar-la en aquest punt, per eliminar talussos, i construir en la superfície un nou accés amb giratori a Olot per l’avinguda de Sant Joan.
L’alcalde en funcions, Josep Maria Corominas, va valorar molt positivament l’anunci d’una obra que, segons ell, podria començar el primer semestre del 2020. “Sempre he dit que la variant d’Olot no s’ha fet per un problema de diners. Necessitem unitat, perquè el poder inversor de la Generalitat és el que és i hi ha moltes obres aturades”, ha indicat. Això no obstant, ha dit que el tram vital són els 7 quilòmetres que uneixen Olot amb la plana de les Preses, que inclouen tres quilòmetres de túnel. “Seria una mala solució, per al tram que ara s’estudiarà hi ha un circuït intern”, ha indicat. “No podem estar pensant gaire temps”, ha tornat a dir, en relació amb la variant de les Preses.