Salvem les Valls diu que la variant de les Preses no cal
El seu president aposta per aplicar mesures dràstiques de reducció del trànsit com a solució a la problemàtica
Afirma que la coordinadora és coherent amb els seus plantejaments de fa 20 anys
Salvem les Valls afirma que els problemes de trànsit de les Preses i Olot no se solucionen amb una variant, sinó amb mesures dràstiques de reducció de la mobilitat del transport privat. El president de la plataforma, Raül Valls, coincideix amb tots els actors implicats en la variant que cal millorar el trànsit a Olot i les Preses i ha dit que estan disposats a participar en el procés per definir com ha de ser aquesta millora, sempre, però, que hi hagi sobre la taula la possibilitat de no fer la variant de les Preses. L’entitat entra, doncs, al debat obert a mitjan aquesta setmana amb la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de l’estudi de traçat i de l’ambiental.
El màxim representant de la plataforma remarca que es tracta d’una posició coherent amb els plantejaments inicials d’ara fa vint anys. “Per coherència, no és que no volem la variant de les Preses, no volem la continuïtat de l’eix Vic-Olot, perquè continuen vigents els plantejaments que ens van dur a oposar-nos-hi des del primer moment”, ha remarcat Raül Valls.
Ell mateix ha explicat que la societat està tocant fons i que té una emergència climàtica. “Hi ha la necessitat urgent de deixar de fer carreteres i cal promoure la reducció del trànsit”, ha indicat, tot remarcant que, si es fan les variants, es preveu un increment del trànsit fins a 30.000 vehicles diaris. “Em sembla una barbaritat que el mateix conseller que decreta l’emergència climàtic ens digui que creixerà el trànsit. És un irresponsable.”
L’estudi de traçat i l’ambiental estan ara a exposició pública fins al 26 de febrer, perquè tothom qui ho vulgui hi pugui fer aportacions. Salvem les Valls ha anunciat que hi presentarà al·legacions.
LA FRASE
El trànsit de les Preses i Olot és sobretot intern
El president de la plataforma Salvem les Valls ha insistit que calen mesures de reducció del trànsit que alliberin d’aquesta pressió Olot i les Pres. En aquest sentit, ha informat que les solucions han de tenir en compte que el 85% del trànsit a l’actual travessera de la C-63 a les Preses i al vial Sant Jordi d’Olot és intern i que, per tant, cal solucions internes. Raül Valls ha insistit que la plataforma ja va alertar que, en conjunt, l’eix Vic-Olot responia sobretot al trànsit de pas.