La nova estació de Sant Andreu Comtal avança
Adif adjudica la construcció de l’edifici, que tindrà les vies subterrànies
Costarà 6,3 milions i es farà en onze mesos
El consell d’administració d’Adif Alta Velocitat ha desencallat finalment l’execució de la nova estació de Sant Andreu Comtal amb l’ adjudicació del contracte de construcció. L’edifici tindrà una superfície de 700 m² amb dues andanes i quatre vies a nivell inferior, substituirà l’actual estació i estarà més ben integrada en l’entorn. El cost dels treballs és de 6,3 milions d’euros i inclouen la urbanització dels accessos i l’entorn en una superfície superior a 4.200 m². La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal Sant Andreu-La Sagrera i s’hi podrà accedir tant des de l’actual passarel·la, que es rehabilitarà, com des del Parc de la Maquinista, de manera que es crearà un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer Sant Adrià.
Els treballs, que començaran un cop s’acabi tot el procés administratiu posterior a l’adjudicació, tindran una durada d’11 mesos. L’estructura del nou edifici serà de vidre i estarà protegida per una xapa ondulada amb una alçària mitjana de 5,6 metres. El vestíbul, al que s’entrarà pel costat sud, tindrà barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines de compra de bitllets. La nova estació serà totalment accessible i hi haurà dues escales mecàniques, dos ascensors i escales tradicionals.
Adif ha adjudicat també aquesta setmana la construcció d’una zona d’estacionament destinada a trens d’alta velocitat a la mateixa zona de Sant Andreu Comtal per valor de 2,3 milions d’euros. Aquest nou espai permetrà de descongestionar les vies d’alta velocitat de l’estació de Sants. D’aquesta manera es podrà flexibilitzar i optimitzar l’explotació ferroviària a la zona nord de Barcelona mentre s’espera la finalització de l’estació de la Sagrera. La nova zona d’estacionament estarà connectada a la via 2 de la línia d’alta velocitat Barcelona-França i tindrà tres vies, de les quals dues tindran 400 metres de longitud per a trens de doble composició.