Infraestructures

La Generalitat no aturarà cap obra a la xarxa viària del Camp

Ja s'ha iniciat la rotonda de la Laboral, que s'acabarà al setembre

«Les obres en diferents infraestructures viàries al Camp de Tarragona mantindran el programa d'execució previst, malgrat els plans de contenció i reducció de la despesa», assenyalava ahir el govern en una nota oficial, que tancava així qualsevol possibilitat de retallada. Encara més, el delegat, Xavier Sabaté, anunciava l'inici o la represa aquesta mateixa setmana de quatre de les obres més destacades que té previstes la Generalitat a la regió: la millora del ferm i el condicionament de la C-44 entre Vandellòs i Móra la Nova; la variant de la C-242 a les Borges del Camp; l'ampliació i millora de la C-51 entre el Vendrell i Valls (obra que, per les variants de Rodonyà i Alió, de fet ja s'havia iniciat a principi d'any, igual que l'anterior) i la nova rotonda d'accés al Complex Educatiu –l'antiga Universitat Laboral– de Tarragona, a la C-31b.

La Laboral, al setembre

Sabaté va fer especial èmfasi en aquesta última, iniciada tot just ahir, una obra «molt esperada», que, segons ell, es comença poc abans de l'estiu i gairebé acabat el curs escolar «per causar les mínimes molèsties en els accessos al complex educatiu». La idea del govern, segons ha pogut saber El Punt, és que la rotonda estigui en servei la primera setmana de setembre, quan tornin a les aules els més de 2.000 alumnes que hi cursen estudis, i que ara sovint han de fer importants cues per travessar l'autovia de Salou per accedir al recinte en les hores punta, sobretot al matí.

La C-242, imminent

El govern també anuncia en la nota l'inici «imminent» de les obres de condicionament de la carretera C-242 en el tram entre les Borges i Alforja. D'aquí a Ulldemolins i Torrebesses –el tram més complicat, del qual el departament va definir el traçat definitiu al març–, Sabaté va dir ahir que ja se'n redacta el projecte constructiu.

Millores menors pendents al Priorat

A banda de l'eix més important –la C-242– la Generalitat té altres obres menors en tramitació a la xarxa viària del Priorat. Al març ja va adjudicar l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de la millora de la T-701 entre Albarca i Prades. El tram, de 8 quilòmetres, té un trànsit de només 366 vehicles diaris, i no té cap punt d'accidentalitat significativa, però s'invertiran uns 8 milions a millorar-lo. Un cop es completi, el govern redactarà l'estudi informatiu per millorar la TV-7005, entre Prades i Vilanova de Prades.

El govern executa paral·lelament, en moltes carreteres de la comarca, obres de suavització de revolts i millora de les cunetes, que es fan transitables, de manera que en la pràctica es tracta d'un eixamplament. Per un import d'uns 700.000 euros, ja n'hi ha d'adjudicades a la T-713 i la T-702 entre Margalef i la Vilella Baixa, que començaran pròximament. A més, estan posats a licitació des del maig treballs de millora i construcció de cunetes en la meitat dels 21 quilòmetres entre la Venta d'en Pubill i la Vilella Baixa, per un import de 712.000 euros. S'espera que s'adjudiquin a l'estiu i que comencin en el segon semestre, amb un termini de mig any. A banda, s'estan col·locant noves barreres de protecció a la T-702 entre Poboleda i la Bisbal de Falset, i enguany es posaran a licitació obres de reforç del ferm a la T-710 entre Gratallops i la Vilella Baixa. Sabaté també avançava ahir una actuació «molt potent» de millora en els camins de la comarca, que suposarà una inversió d'uns 3,5 milions d'euros entre els departaments de Política Territorial i Agricultura i la Diputació de Tarragona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.