Territori posa a subhasta l’obra de reforç i ampliació del pont de la C-252 a Verges
El pressupost de l’actuació és de 4,1 milions d’euros i els treballs haurien de començar aquest hivern, amb sis mesos de durada
Hi haurà una nova vorera
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat a subhasta la contractació de les obres de reforç de l’estructura i eixamplament de la calçada del pont de la C-252 sobre el riu Ter a Verges, amb un pressupost màxim de 4,1 milions. Els treballs començaran abans de final d’any i tindran un termini d’execució previst de sis mesos. L’actuació s’emmarca en el pla de millores que la Generalitat ha començat a emprendre a la xarxa viària que connecta les poblacions del Baix Ter.
La infraestructura, bastida a la dècada del 1940 en el tram central –el més afeblit–, es va completar posteriorment amb trams complementaris i més estrets pels dos costats per afavorir el desguàs en situacions d’avinguda. El recent temporal Glòria, al gener, i el posterior de finals d’abril van fer que l’aigua arribés fins al nivell de la carretera, i per bé que el pont va resistir, va fer que el govern local tornés a insistir en la necessitat de reforçar el pont.
Els treballs inclouen la rehabilitació del tauler que sustenta la calçada, el reforç de la fonamentació dels pilars i la reposició de recolzaments i juntes de dilatació. Alhora, l’empresa adjudicatària del contracte també haurà de millorar els desguassos, el sistema de contenció, i reasfaltar el tram, a banda del nou voladís –vegeu la peça adjunta.
L’obra, anunciada a finals d’hivern, s’ha acabat endarrerint com a conseqüència de l’aturada de tràmits per la Covid-19. I s’avança respecte a altres reivindicacions de la zona, com són els eixamplaments de la GI-642 i la GI-643 –entre la Pera i Torroella– i el de la GI-634, a Jafre i Colomers.
LES XIFRES
Voladís afegit per a vianants al costat de mar
A més de restituir la solidesa de la infraestructura, una de les novetats que s’hi afegiran és l’ampliació de la vorera del costat est (aigües avall) per permetre el pas segur de vianants i ciclistes. Assolirà 1,5 metres d’amplada, amb una estructura metàl·lica en voladís, i tindrà continuïtat amb una berma al voral d’1,8 metres d’amplada fins a la Mota i el camí del Mas Badia. La faran pel costat de mar perquè és el menys exposat a les avingudes d’aigua.