Adif treu a licitació les obres per acabar per fi el parc Central de Girona
Gairebé tres anys després d’inaugurar-lo, s’urbanitzarà la zona a tocar de la plaça Europa, on s’inclourà una pista polivalent
Quan falten dos mesos perquè es compleixin vuit anys de l’arribada del TAV a Girona i en fa més de dos i mig que es va donar el parc Central per inaugurat, Adif finalment ha tret a licitació la zona de gairebé 4.000 metres quadrats del sud del parc, tocant a l’antiga plaça Europa, que hi ha pendent d’urbanitzar. A finals de l’any passat, l’Estat –a través de la subdelegació a Girona– es va comprometre a tenir totes les obres pendents arran de l’arribada de l’alta velocitat acabades el 2020, i això no podrà ser, però sí que ja s’han tret a concurs dos dels projectes (la tanca de Mas Gri i ara la zona de la plaça Europa), que si tot va bé estaran enllestits el 2021. Queda pendent, però, l’obra més important: la plaça Espanya, en què cal acord entre l’Ajuntament de Girona i l’ens ferroviari sobre qui paga què. Tots dos hi havien mostrat predisposició, però en els últims mesos no han transcendit avenços en aquesta qüestió.
La nova obra
El projecte per la zona sud del parc Central, com ja va avançar la subdelegació l’any passat, té un pressupost de poc més d’un milió d’euros i suposarà fer-hi una actuació similar a la urbanització de la resta del parc, pensat per als vianants, perquè quedi un espai unificat. En concret, el pressupost inclòs en la licitació per actuar en aquesta zona de 3.905 metres quadrats és d’1.053.144,34 euros i el termini d’execució un cop comencin els treballs serà de dos mesos. Abans, però, s’ha d’adjudicar l’obra i s’ha de formalitzar el contracte. Per tant, falten mesos encara perquè els treballs comencin.
El més destacat d’aquest nou espai serà la inclusió d’una pista polivalent de gairebé 1.000 metres quadrats. La resta de l’àmbit seran bàsicament zones de paviment amb alguna zona verda, com a la resta del parc Central. En concret, Adif detalla que 2.400 metres quadrats seran per a superfícies pavimentades; 155,6 metres quadrats, per a zones verdes; 956 metres quadrats, per a la pista polivalent i 381 metres quadrats, per a jardins verticals, que se situaran sobretot al voltant d’un edifici d’emergències que es mantindrà al mig de la nova zona i també al voltant de l’embocadura (zona d’entrada i sortida de vehicles) de l’estació d’autobusos.
LA XIFRA
LA DATA
Menys impacte a Riells i Viabrea
Adif també va anunciar ahir que ha tret a licitació un paquet d’ actuacions a Girona i Barcelona per reduir l’impacte de la línia del TAV. Destaquen diverses actuacions a Riells i Viabrea: la urbanització de l’avinguda del Ferrocarril; la pavimentació del pàrquing de l’estació i l’adequació dels carrers d’accés; el condicionament de dues parades de bus a la GI-552; l’adequació de la riera de Repiaix, i la integració ambiental de diversos camins entre la població i Llinars. D’altra banda, s’hi inclou el condicionament dels accessos a la plataforma ferroviària a la boca nord del túnel de Montagut (entre Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter).