El nou pont ferroviari que creua la Tordera, acabat
La construcció es dona per finalitzada i ara s’hi està fent les inspeccions de seguretat
El viaducte, que uneix Malgrat i Blanes, el va destruir el ‘Glòria’
Adif ha donat per acabades les obres de reconstrucció del pont ferroviari que creua la Tordera, que va quedar arrasat per la riuada que va provocar el temporal Glòria el gener passat. Per aquest viaducte, situat entre Malgrat de Mar (Maresme) i Blanes, hi circulen els trens de la línia R-1. Un cop s’hagi verificat la documentació pertinent, s’hauran de posar d’acord l’operador (Renfe) i el responsable (Generalitat) per tal que tornin a fixar la data per poder tornar a establir el servei, segons informa l’ACN.
En total, l’obra ha costat 10,4 milions d’euros, que, en part, es pagaran amb fons europeus. En aquests moments s’hi estan executant les darreres revisions de seguretat abans de donar el permís per restablir-hi la circulació. La nova estructura compta amb cinc vans que suporten els 221,3 metres de longitud que fa el pont. A la zona hi han treballat uns 40 operaris en torns de 24 hores i s’ha necessitat deu màquines per reparar l’obra. Pel que fa al muntatge de la via s’ha utilitzat 792 metres de carril, 633 travesses i1.483 metres cúbics de basalt. A més, també s’ha hagut de muntar 1.200 metres nous de catenària i s’ha hagut d’estendre instal·lacions de seguretat i comunicacions.