Els trens ja tornen a creuar el Tordera
La via estava tallada des de l’esfondrament del pont passat 22 de gener com a conseqüència del temporal ‘Glòria’
La nova infraestructura fa 221,3 metres de llarga i ha costat 10 milions d’euros
Aquest dimecres al matí els trens de les línies R1 i R11 han tornat a circular pel tram entre les estacions de Malgrat de Mar (Maresme) i Blanes (Selva) un cop construït el nou pont sobre el riu Tordera. L’anterior es va esfondrar el passat 22 de gener com a conseqüència del temporal Glòria. Renfe ha prestat des d’aleshores un servei alternatiu per carretera.
Les obres del nou pont ferroviari ja es van enllestir el passat 7 de novembre i les últimes setmanes s’han dut a terme les proves de seguretat i tots els tràmits necessaris per posar-lo en marxa. La infraestructura, que ha costat més de 10 milions d’euros, fa 221,3 metres de llarg i reposa sobre pilars que s’han clavat a 45 metres de fondària.
D’altra banda, aquest diumenge els trens de la línia R1 (Barcelona-Mataró-Maçanet) van circular per primera vegada per l’interior de la futura estació de la Sagrera, en un tram de vora dos quilòmetres.
Aquesta fita arriba onze anys després de l’inici de les obres d’aquesta infraestructura, que encara no té data de finalització.
Els trens, però, només circulen per l’interior d’estació, sense parar, perquè les obres per acabar l’estació prossegueixen.