Infraestructures i serveis

La idea d’una anella de tren lleuger a l’entorn de les Gavarres reviu

L’associació PTP rescata la proposta, entre Riudellots, Sant Feliu, Palafrugell i Flaçà, simplificada respecte al projecte de la Diputació el 2008, i més econòmica

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha rescatat la idea d’una línia de tren lleuger –un tramvia que pugui circular per vies convencionals– per connectar els municipis de la Costa Brava Centre amb l’aeroport i Girona, amb dues antenes des de la línia d’Adif a Riudellots i Flaçà que enllaçarien municipis com ara Cassà, Llagostera i Sant Feliu, d’una banda, i la Bisbal i Palafrugell, de l’altra. L’anella pel litoral també hauria de tancar-se, finalment, per Platja d’Aro, Sant Antoni de Calonge i Palamós.

La proposta parteix de l’estudi presentat per la Diputació a finals del 2008, rebut amb caliu per molts alcaldes d’aleshores, però amb fredor pels responsables de Territori de l’època –Manel Nadal, llavors secretari de Mobilitat, n’ajornava el debat amb un horitzó de 50 anys–. Però ja ha passat una dècada, i tenint en compte els costos actuals previstos de construcció, l’enginyer Pau Noy, fundador de l’entitat, situa la inversió entre “els 600 i els 700 milions d’euros”.

Són molts diners, però recorden que el Baix Empordà continua sent la comarca més poblada de Catalunya sense estacions de ferrocarril i que el servei podria donar cobertura a una població no abastida de 185.000 persones, i 125.000 més dins de les connexions entre el tram d’Adif amb el litoral, incloent-hi turistes i segons residents, “una demanda més important que en els perllongaments de Sabadell i Terrassa”, que van costar 400 milions. Noy també recordava que la Generalitat ha previst 300 milions per a la millora de carreteres a la zona.

De moment, el grup impulsor va celebrar una primera trobada virtual divendres i s’han instat a començar a treballar al gener, amb reunions amb els municipis, els partits i entitats com ara SOS Costa Brava.

LA XIFRA

700
milions
seria el cost màxim de la inversió, que es compensaria amb menys obres en carreteres i un dèficit petit, similar al de la resta del transport públic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia