Es recupera després d’un any la circulació de tots els trens
Des del gener de l’any passat, a conseqüència dels desperfectes del ‘Glòria’, els usuaris gironins havien vist reduïda pràcticament a la meitat la freqüència de pas dels trens als seus municipis
Primer va ser el temporal Glòria, el 22 de gener, que va danyar la infraestructura ferroviària –sobretot el pont sobre el riu Tordera–, i, després, les restriccions imposades per la pandèmia. Tot plegat ha fet que, pràcticament durant un any, molts gironins usuaris del tren hagin vist alterat l’ús d’aquest transport públic. Si bé les restriccions i limitacions imposades a causa de la Covid-19 en els darrers mesos s’havien anat superant, encara quedava un escull per recuperar la normalitat a la xarxa viària gironina: que tornessin a circular els trens entre Blanes i Malgrat i poder, d’aquesta manera, reactivar el servei de les línies R1 (Molins de Rei - Maçanet-Massanes per Mataró) i RG1 (Mataró-Blanes / Figueres-Portbou per Girona). A la pràctica, per exemple, això suposava que veïns de la majoria d’estacions no principals veiessin com només podien agafar el tren cada dues hores i no cada hora. A partir d’ahir, finalment, i després que Adif finalitzés les obres que tenia en marxa, totes les freqüències de pas es recuperen.
De totes maneres, la recuperació de la freqüència de pas dels trens es va veure alterada ahir mateix a causa d’una avaria a l’R11. La circulació es va haver de fer per una sola via entre Sant Miquel de Fluvià i Girona des de les 9.00 hores, i entre Girona i Figueres es va haver d’habilitar un servei alternatiu per carretera, segons va informar Renfe. A les 6.27 hores d’ahir, el tren que havia sortit de Figueres a les 6.14 hores en direcció a Barcelona Sants es va aturar a Sant Miquel de Fluvià per una incidència a la catenària. Els tècnics d’Adif la van reparar cap a les 8.18 hores, però a les 8.49 hores el mateix tren es va tornar a aturar a Bordils, novament per una incidència a la catenària. En aquest punt, es van transbordar els quinze passatgers que hi havia. Des de les 9.00 hores es va circular per una sola via i es va gestionar el servei alternatiu per carretera.
D’altra banda, Renfe també ha donat a conèixer en un comunicat que el servei de rodalies de Catalunya ha obtingut el certificat Aenor de prevenció per la Covid-19 per al transport de viatgers. Així ha estat un cop avaluats els protocols implantats per l’operadora en els seus serveis, que preveuen tots els moments en què un viatger entra en contacte amb els serveis de la companyia, abans, durant i després del trajecte.