Perquè no ens fotin el tren fa balanç de 8 anys d’activisme
La plataforma ciutadana Perquè no ens fotin el tren ha fet balanç coincidint amb el vuitè aniversari de la seva creació i s’ha felicitat d’haver evitat el tancament i el manteniment del personal de l’estació de Torelló, motiu que va originar la seva creació, i per haver aconseguit l’ampliació de la zona de tarifa integrada, que des de Ripoll es pugui arribar a Barcelona abans de les 8 del matí i que aquest tren, el vespre pari a les estacions del nord. L’ampliació de la tasca de l’ens a altres pobles i comarques de la línia R3 ha estat un altre dels aspectes que han destacat les seves portaveus, la qual cosa els dota de més capacitat de reacció “S’està fent un front comú a Osona i el Ripollès per aconseguir la millora estructural de l’R3. Darrerament, diversos ajuntaments han aprovat mocions en favor de l’R3 en les que es reclamen millores, estem, però, en un moment on aquestes notícies positives contrasten amb l’estat real de l’R3, cada dia més decadent”, alerten. I hi afegeixen: “El més trist de tot plegat és que qui n’és el responsable en molts aspectes, el Departament de Territori i Sostenibilitat fa ben poca cosa perquè les coses millorin i té una actitud poc crítica i poc fiscalitzadora amb ADIF i RENFE, gestors del servei. Alhora que continua invertint en carreteres que afavoreixen un traspàs de mobilitat cap al vehicle privat”.