Sant Feliu desbloqueja 10,8 milions de romanent
L’estalvi dels darrers governs municipals, que no es podia tocar des del 2012, permetrà afrontar nous projectes
El govern local ofereix consensos a l’oposició
L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols disposa d’un romanent acumulat de 10,8 milions d’euros, d’acord amb l’informe de tancament de l’exercici 2020 de què es va informar ahir el ple. El tinent d’alcalde d’Hisenda, Josep Melcior Muñoz, destacava que els fons els deixen “en una situació sòlida per fer front a nous reptes” i inversions, però apostava per la “prudència”, ja que s’hi inclouen, per exemple, saldos pendents de cobrar, que “podrien acabar afectant negativament la tresoreria” corrent.
Muñoz avançava que una part dels fons acumulats, bloquejats en bona part des de les restriccions aplicades pel govern estatal del PP comandat per Mariano Rajoy a finals del 2011, es destinaran als grans projectes, com ara el Museu Thyssen –o el pla per reurbanitzar-ne l’entorn i accessos–, però explicava que estan pendents d’acabar-los d’acordar amb la resta de grups de l’oposició, dins de l’Agenda 2030 que s’han proposat definir enguany. L’alcalde, Carles Motas, hi afegia en el ple la conjunció amb els fons europeus Next Generation, dels quals es podrien beneficiar diverses obres: des del cobriment de rieres canalitzades fins a l’espigó del moll de pedra o la instal·lació de plaques solars.
L’endeutament, a ratlla
Al marge d’això, el compliment de regles pressupostàries manté el recurs a crèdit. L’endeutament municipal es va incrementar l’any passat fins al 26%, però Muñoz argumentava que en bona part es devia a la pòlissa de crèdit oberta per fer front a mesures i exempcions per la Covid-19, de 3 milions, que preveuen cancel·lar perquè la ràtio torni a quedar per sota del 20%.
LA XIFRA
Unanimitat pel tren de Girona a la Costa Brava
Guíxols des del Carrer, com havia anunciat, va dur al ple una moció de suport a la proposta de ferrocarril per a la Costa Brava Centre, al voltant de les Gavarres. La iniciativa, tot i el context de crisis successives i projectes viaris desats al calaix, va concitar el suport unànime de tots els grups del consistori, en un territori mancat de ferrocarril i on el vehicle privat mana sobre el transport públic.