La variant d’Anglès s’acabarà en 2 anys
Jordi Puigneró diu que és l’obra gironina més important
L’ha posat d’exemple per a una ciutat del segle XXI
El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va visitar ahir les obres de la variant d’Anglès, que connectarà les carreteres C-63 i N-141 en el termini de dos anys, i va posar aquesta infraestructura com a exemple de ciutat del segle XXI. De fet, Puigneró va fer tota una declaració d’intencions, ja que, segons ell, va voler que la seva primera visita al territori gironí fos a les obres més importants de la Generalitat a les comarques de Girona. “Les ciutats del segle XXI han de ser ciutats sostenibles, on els ciutadans puguin disfrutar d’un centre sense trànsit intens, ni camions”, va indicar. El vicepresident va remarcar la millora que comportarà la futura variant per a la connectivitat de la comarca de la Selva, a la qual se s’afegirà l’arribada de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat a través de la carretera C-63. “Posarem Anglès al segle XXI”, va sentenciar.
El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença en una rotonda a la C-63, després de 250 metres hi ha un túnel de 485 metres de longitud i la variant continua en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot - Girona, on es preveu una altra rotonda. La nova infraestructura tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i té un cost de 21,5 milions. Ara el recorregut de la C-63, entre Anglès i Santa Coloma de Farners, assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesants. Pel que fa a l’N-141e, a la zona d’Anglès, absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant alleugerirà de trànsit la travessera d’Anglès.