Adif finalitza els treballs de l’escullera per protegir l’R1
Adif ha acabat els treballs per protegir dels embats dels temporals la via del tren que transcorre pel Maresme. Es tracta d’un tram de 2,2 quilòmetres, entre Cabrera de Mar i Mataró, on s’ha fet una nova franja protectora d’entre 8 i 16 metres d’amplada. S’han utilitzat 330.137 tones de material d’escullera i s’han executat 31.336 metres de micropilots per mantenir la via protegida si algun temporal s’emporta part de l’escullera, de manera que aquests episodis no provoquin la interrupció de la circulació de les línies R1 i R11 de rodalies, que tampoc s’han aturat durant els mesos que ha durat l’execució de les obres. Els treballs, que han representat una inversió de 12 milions d’euros, els ha dut a terme Adif de forma coordinada amb la direcció general de la Costa i del Mar, que depèn del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, i amb l’ Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Adif avança que en el futur està previst fer altres actuacions similars al litoral.