Infraestructures i serveis

L’estació del TAV a l’aeroport de Girona ha d’estar abans del 2026

L’estació del TAV a l’aeroport de Girona, la redacció del projecte de la qual ja està adjudicada des del 30 de juny passat, ha d’estar construïda abans de cinc anys. L’adjudicació s’ha fet a l’empresa Saitec SA i el govern espanyol hi destina 284.592 euros.

En l’acord per a l’ampliació de l’aeroport del Prat s’esmenta la construcció de l’estació en alta velocitat als aeroports de Girona i Reus, i diu que “permetrà apostar per la intermodalitat i millorar el funcionament de l’aeroport de Barcelona, ja que situa les instal·lacions de Girona i Reus a 30 minuts de les de Barcelona”. Aquestes dues instal·lacions podran combinar, segons s’afirma en l’acord, el seu rol actual d’aeroport de proximitat amb el de complementari per descongestionar el de Barcelona, que es convertirà en un hub intercontinental.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, va assegurar ahir que estaven a favor que es fes l’ampliació de l’aeroport de Barcelona “sempre que es considerés també el sistema aeroportuari català i, per tant, la interconnexió entre Vilobí d’Onyar, Barcelona i Reus com passa en molts altres països del mon”. “És una gran notícia per a la indústria, per al turisme i per als ciutadans perquè d’alguna manera ens acosta més a Europa”, assegura. El president de la Cambra de Comerç de Girona demana ara “que les obres s’executin com més aviat millor” i que “no passi com en altres casos, que es decideix que es fan i tarden a executar-se”.

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, també parla de la importància de la interconnexió entre els aeroports: “El fet que els aeroports estiguin interconnectats entre si és la manera que funcionin.” Noguer explica que una estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona és el que ha estat reclamant el territori durant molts anys. “Jo penso que l’aeroport de Girona no serà la quarta pista del de Barcelona, però sí serà un aeroport complementari, que és el que ha de ser, i que Barcelona es concentri en aquest gran hub del sud d’Europa.”

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va opinar ahir en una piulada sobre l’acord de tenir una estació del TAV a l’aeroport: “L’acord per tenir l’estació a l’aeroport de Girona amb l’horitzó 2026 és una bona notícia per al progrés econòmic de la ciutat, el territori i el país.” “Tenim un aeroport preparat per ser el segon de Catalunya i ajudar a fere que el Prat es pugui centrar en vols internacionals”, va dir.

En la mateixa piulada l’alcaldessa explicava que des de l’Ajuntament de Girona ja van fer un estudi que demostrava que amb l’estació a l’aeroport “es podria duplicar la seva àrea d’influència, i ser un aeroport del país”. “Necessitem infraestructures modernes i ambientalment eficients, i també caldrà parlar de la gestió”, va escriure. Al parer de l’alcaldessa, tenir un aeroport potent no només és important per al turisme, també beneficia l’activitat empresarial, cultural, esportiva o universitària. Tot això “encaixa en el nostre model de ciutat”. “En un món global, cal estar ben connectats. Espero que l’Estat compleixi l’acord”, va acabar dient.

Que es construeixi una estació del TAV a l’aeroport de Girona és una antiga reivindicació del territori gironí, des de fa més de deu anys, que considera essencial que hi hagi aquesta infraestructura per potenciar més l’aeroport gironí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.