Infraestructures i serveis

El primer TAV d’ILSA comença aquesta setmana les proves a la línia Figueres-Perpinyà

El tercer operador d’alta velocitat competirà amb l’AVE de Renfe i l’Ouigo d’SNCF

La companyia té previst iniciar el servei al segon semestre del 2022

El primer tren d’alta velocitat de la ILSA comença aquesta setmana les proves en vies de la xarxa ferroviària espanyola. La companyia ferroviària està participada per accionistes d’Airnostrum i Trenitalia i competirà amb l’AVE de Renfe i Ouigo d’SNCF.

El primer dels combois –un model ETR 1000- desenvoluparà en els propers dies les proves en el denominat tram de la secció internacional entre Figueres i Perpinyà, que compleix amb les especificacions tècniques de interoperabilitat ferroviària europea, ja que connecta l’Estat espanyol amb el francès i la resta d’Europa.

Les proves es faran en un tram de 44,4 quilòmetres entre Figueres i Perpinyà per dur a terme l’homologació a la Xarxa Ferroviària d’Interès General (RFIG). Un cop superat aquest primer període, el tren continuarà el procés en els corredors Barcelona-Madrid, Madrid-València i Madrid-Sevilla.

La companyia espera que abans d’acabar l’any arribin dos trens més i preveu iniciar les operacions a l’Estat al segon semestre del 2022, amb les que representarà el 30% del mercat ferroviari d’alta velocitat a Espanya.

El nou operador ferroviari connectarà en una primera fase Barcelona, Madrid, València, Sevilla, Saragossa, Alacant, Còrdova i Màlaga i posteriorment té previst obrir noves rutes a l’Estat i a mig termini en altres països europeus.

En un comunicat, ILSA assenyala que és el primer operador privat espanyol d’alta velocitat i l’únic que utilitzarà trens nous en el desplegament de la seva flota a l’Estat.

ILSA ha fet una inversió de 1.000 milions d’euros en la seva flota inicial de trens d’última generació, que han estat desenvolupats per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier Transportation (actualment el grup Alstom). La seva fabricació té lloc entre la planta de Bombardier de la localitat biscaïna de Trápaga, on es produeixen els sistemes de propulsió, i la planta de Pistoia, prop de Florència, on té lloc l’acoblament.

El model ETR 1000 és interoperable en diversos països europeus, té una longitud de 200 metres, capacitat per transportar 467 viatgers i pot circular a 360 quilòmetres per hora.



Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]