Ilsa comença les proves del seu primer TAV
Ilsa, participada per Trenitalia i Air Nostrum, comença aquesta setmana a Figueres les proves d’homologació del primer tren d’alta velocitat de la companyia, que operarà a l’Estat a partir del segon semestre del 2022. En una primera fase es preveu que connecti Barcelona, Madrid, València, Sevilla, Saragossa, Alacant, Còrdova i Màlaga.
Les primeres proves del nou tren, que va sortir de la factoria de Pistoia a Itàlia el juny passat, es faran en un tram de 44,4 quilòmetres entre Figueres i Perpinyà per dur a terme l’homologació a la Xarxa Ferroviària d’Interès General (RFIG). Un cop superat aquest primer període, el tren continuarà el procés en els corredors Barcelona-Madrid, Madrid-València i Madrid-Sevilla. Aquest mateix any es preveu que arribin dos trens més de la companyia. Ilsa competirà amb els seus serveis d’alta velocitat amb Renfe, que ofereix els TAV i el servei de baix cost Avlo entre Catalunya i Madrid des del juny passat, i amb la francesa SNCF, que ofereix el servei amb la marca comercial Ouigo des del 10 de maig.
Ilsa ha fet una inversió de 1.000 milions d’euros en la seva flota inicial, que estarà formada per trens d’última generació que han estat desenvolupats per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier Transportation, del grup Alstom.