Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí
L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport
El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts
L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.
La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.
T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
46 minuts
Longitud
23,6 km
Velocitat comercial
29 km/h
Número d'unitats
7
T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
40 minuts
Longitud
21,8 km
Velocitat comercial
30 km/h
Número d'unitats
6
T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
6 expedicions per sentit
Temps
32 minuts
Longitud
18,1 km
Velocitat comercial
33 km/h
Número d'unitats
7
T-4: Estació Central - Aeroport
Freqüència cada hora
3 expedicions per sentit
Temps
5 minuts
Longitud
4,1 km
Velocitat comercial
49 km/h
Número d'unitats
1