Infraestructures

La T-11 i la variant de l'Aldea es retardaran, però poc

Blanco també inclou en el rescat dues obres que no figuraven oficialment entre les afectades per la tisorada

La variant del Baix Ebre no és previsible que es reprengui abans de l'any que ve

La intervenció del ministre no va aportar gaire més llum a la llista d'infraestructures del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre que quedaran afectades per la retallada pressupostària. Va servir, això sí, per anunciar que les obres de millora en marxa a l'autovia T-11 entre l'aeroport de Reus i Tarragona tindran retards. Un anunci que va ser indirecte, delatat arran del fet que el ministeri l'ha inclòs en la llista de 49 infraestructures de tot l'Estat que “milloraran la inversió pressupostària prevista pel 2011” respecte al que s'havia calculat. Una previsió, per cert, que no es coneix, com tampoc es coneix la nova. En el mateix sentit, la compareixença va servir per confirmar que la variant de l'Aldea, en efecte, també estava previst que es retardaria, com havia denunciat ja fa setmanes l'Ajuntament i no havia confirmat ni desmentit l'Estat, si bé igualment ha estat inclosa en la llista d'obres que “milloraran” la inversió, i per tant es retardaran, però menys del que preveia Foment, que no se sap quant era.

L'anunci a mitges fa ballar les especulacions, basades en el fet que el ministeri havia inclòs les obres en el pressupost dels últims exercicis. Les dues obres havien rebut pel 2010 la injecció més important de diners. En el cas de la T-11, s'emportava 22 dels 35 milions d'euros previstos en total per poder acabar les obres l'abril de l'any que ve. Si, com va assegurar fa uns dies l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, les obres continuen el seu curs i, com va respondre ahir Blanco, el ministeri recupera ara, en relació amb aquesta cinquantena d'obres, la previsió pressupostària pel 2011, la T-11 no s'hauria d'allargar més enllà, si bé les modificacions en el projecte pels accessos a l'AP-7 i a la futura estació intermodal de ferrocarril ja havien retardat la previsió de la finalització de l'obra fins al novembre del 2011.

A l'Aldea, en els comptes del 2010 també es van consignar 22 dels 26 milions d'euros del cost total de l'obra, però aquesta es va adjudicar amb un termini d'execució de 46 mesos. La variant havia d'estar acabada a principi del 2013 i, si bé va arribar a transcendir que el ritme de treball era superior al previst, l'aturada constatada en les últimes setmanes i les declaracions d'ahir del titular de Foment, que deixava entreveure que en cap cas les obres del tot paralitzades no es reprendran fins l'any que ve, podrien modificar més substancialment l'horitzó que en el cas de la connexió Tarragona-Reus.

LA XIFRA

46
mesos
era el termini d'execució de les obres de la variant de l'Aldea, que van començar l'any passat i que s'han aturat recentment


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.