Posen a licitació l'estudi per reduir les vibracions del TAV al subsòl de Barcelona
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha posat a licitació el contracte de redacció del projecte per minimitzar el soroll i les vibracions del pas dels trens pel futur túnel d'alta velocitat pel centre de Barcelona des de l'estació de Sants però també per a la resta del tram fins a la Roca del Vallès. Ha estat posat a licitació per un import de 646.551,7 euros i definirà la instal·lació de les proteccions necessàries amb l'objectiu de minimitzar l'impacte mediambiental en les zones per les quals discorre la infraestructura. El tram entre l'estació de Sants i la Roca del Vallès de la línia del tren d'alta velocitat (TAV) té una llargària aproximada de 34,3 quilòmetres i la redacció del projecte preveu la realització de mesuraments en diferents punts al llarg del traçat per determinar els nivells d'emissions acústiques i vibracions actuals. Per realitzar l'estudi i redactar el projecte s'analitzaran les infraestructures properes, la topografia i el tipus de sòl i es determinaran els moments en què hi ha la major intensitat de soroll i vibracions en cada tram tant de dia com de nit. Els resultats dels mesuraments permetran determinar «els punts de major sensibilitat» amb la finalitat de definir les proteccions adients en cada cas, segons l'Adif. El projecte vol assegurar que no se superaran els valors màxims establerts per la declaració d'impacte ambiental i la normativa vigent.